Lomničák - normálka
od:
Richard
13.11.2024 00:57
|
|
Nazdar, odstránili (alebo upravili) reťaze normálkou na Lomničák, v diskusii (a na fb) sa rozhorela diskusia o tom, či sú úplne dole alebo sú tam nové. Vedel by niekto dať info, či a kde tam sú? Kvôli zimným výstupom. |
Re: Lomničák - normálka
od:
goat
13.11.2024 08:49
|
|
Díky za upozornění. Podle informací z důvěryhodných zdrojů řetězy na některých místech zůstaly a byly doplněny kotvami na lano, něco jako prasečími ocásky. Přidal jsem tuhle novinku i k výstupové trase. |
Zdar! |
Re: Baranie rohy
od:
Bouřka
22.09.2024 09:59
|
|
Ty už tam chybí mnoho let, už v roce 2017 to tak bylo... |
Dotaz na zdroj
od:
Mejkt
21.08.2024 10:12
|
|
Ahoj všem, |
Re: Dotaz na zdroj
od:
goat
24.08.2024 08:23
|
|
Zdroje jsou různé. V Tatrách prakticky všechno osobně, v Alpách část osobně a část z knížek a webu, ale na osmitisícovkách jsem nebyl :-) A taky něco je z rad místňáků a dobých duší, které mě upozorní na chyby. |
Dobry vecer, chtel bych se zeptat, zda je mozne projit od Popradskeho plesa nahoru pres Zlomiskovou dolinu na sedlo Pod Drúkom a smerem dolu po Batizovske doline, myslim, jestli to neni povazovano jako neznacena trasa, ci se tam proste muze chodit nebo ne..? |
Re: Drúk
od:
Adam
09.07.2024 16:48
|
|
Ahoj. Táto trasa nie je značkovaná t.j nie je považovaná za turistickú trasu. Je tam veľa lokrov a v smere do Batizovskej doliny je dlho firn, takže by som pre istotu zobral mačky a cepín. Každopádne sa dá prejsť a využíva sa pri nástupe/zostupe na hrebeň Končistej, prípadne pri výstupe na Popradský ľadový štít. Daj si pozor na ochranárov, ak nie si členom horo spolku viď. nový navštevný poriadok TANAPu. |
Moc dekuji za odpoved a tipy! Provedu! :) |
Ahoj, rád by som si prečítal vaše názory na turistiku mimo vyznačené trasy. Ako to komunikujete pri neželaných stretnutiach či už s vodcami, ochranármi atd skrátka tími chlapcami čo radi buzerujúceho (pardon na výraz…alebo ani nie veď je to tak) |
Re: Tatry mimo vyznačené trasy, skúsenosti, buzerácia, názory
od:
goat
23.06.2024 19:12
|
|
Na to není recept, každý vyprcávač je jiný a má jinou náladu. Ale když budeš slušný a nebudeš se hádat, tak nic nezkazíš. Nejvyšší výskyt je určitě na Gerlachu a jinde je to spíš náhoda a špatný čas na špatném místě. |
Veď práve, mi to príde že tatry sú proste vhodné na jar a na jeseň čili podzim, v lete sú chodníky preplnené a vôbec tie hory nemajú to svoje… na jeseň v dolinách nestretávam takmer nikoho |
Zdravím. Na Cho Oyu byla vylezená nová cesta, první na osmitisícovkách po mnoha letech. Určitě by to tedy stálo za doplnění. |
Re: Co Oyu - Nová cesta
od:
goat
17.06.2024 20:11
|
|
Díky za tip, přidal jsem. |
Hřeben Končisté
od:
Vítězslav
28.02.2024 23:11
|
|
Jen pro info. U této speciality se uvádí, že se leze snad jen od severu na jih. Tak tady je třeba zrovna dlouhé video z přechodu opačným směrem, tedy od Končisté k Drúku. :-) |
Re: Hřeben Končisté
od:
goat
01.03.2024 07:58
|
|
No vida, dá se i tak. Ale myslím, že ten hřeben se neslézá moc často. |
Dobrý den potřebovala by jsem vědět datum vydání a datum poslední aktualizace Seznamu hub, vybrala jsem si vaši stránku jako jeden ze zdrojů k Maturitní práci a tohle info potřebuji k citaci, předem děkuji za odpověď. |
Re: Maturitní práce
od:
goat
05.02.2024 13:03
|
|
To kdybych věděl. Někdy loni, napiš 31.3.2023. |
od:
kápo
18.11.2023 22:19
|
|
Ahoj Goate, po skálách lezu jenom za houbama, ale koukám ty máš taky slabost pro houby. Chtěl bych se jenom zeptat jak je možný, že tady pracuješ s fotkama hub, který jsem fotil já, a já o tom nevím? Jedině snad, že by jsi měl dohodu s majitelem stránek, kde jsou publikovány, každopádně jako autor-a vidím zde i fotky kolegů-bych asi o tom měl vědět ne? |
Re:
od:
goat
20.11.2023 10:04
|
|
Ahoj, za použití tvých fotek se omlouvám, ale nepředpokládal jsem, že na houby bude někdo uplatňovat copyright. Nemám z nich ani korunu, jsou tu pro ostatní, navíc v nízkém rozlišení. Ani na svoje fotky žádná práva neuplatňuju, ať si každý stáhne, co chce. Nechci je prodávat a nemám na nich vodotisk. Taky už jsem je našel na různých koutech webu. |
Re:
od:
kápo
21.11.2023 20:24
|
|
Ahoj, já nemám problém někomu své fotky poskytnout a nic za to nechci, ale přeci jen, existují určitá pravidla, některá zákonná, některá nepsaná, která je dobré dodržovat. Pokud nechceš, aby po tobě někdo vyběhl kvůli autorským právům a podobně, je dobré o poskytnutí souhlasu se zveřejněním požádat, vím, že většina kolegů s tím nemá problém, děláme to většinou pro radost a osvětu, ale jsou i tací, kteří do focení investují dost peněz a času,-někteří se tím i částečně, či úplně živí a ti s tím asi problém mají. |
Re:
od:
goat
22.11.2023 06:39
|
|
Dík, a přeju hodně úlovků v lesích. |
Hezu den, dikes za super obsah, ktorý je podaný formou ktorou to moc baví čítať. Stránku som objavil náhodou keď som hľadal trasu na vrchol Satan a tu som našiel presne čo som hľadal. Chcem sa prípadne spýtať či autor plánuje rozšíriť záber tém :D by som si tu rád prečítal napr. niečo o astrológii alebo tak |
Re: Dikes za túto stránku
od:
goat
24.10.2023 10:21
|
|
Do astrofyziky trochu fušuju taky :-), ale stránky přenechám povolanějším. |
popíče web
od:
Michael
24.09.2023 14:13
|
|
Co to do píče je za web tvl :D takhle jsem se nenasmál u žádnýho popisu lezení :D |
Ahoj Goate, |
Re: výstup na Širokou vežu
od:
Mates
23.08.2023 20:24
|
|
Jo, dělal jsem to s jedním kocourem loni jako logické prodloužení hřebene Ladových štítů. Je to II UIAA a klasické VHT se tam jen místy prolíná s lehkými lezeckými pasážemi (traversy). |
Re: výstup na Širokou vežu
od:
goat
17.07.2023 09:10
|
|
Díky, pošli, zní to zajímavě, příležitostně si to zkusím vylézt. |
Mont Blanc sv hrebeňom
od:
David
18.04.2023 11:14
|
|
Ahoj - Ahojte |
Re: Mont Blanc sv hrebeňom
od:
goat
18.04.2023 13:00
|
|
V oblasti Mont Blancu jsem byl naposledy před 3 lety a jaká je momentální situace přesně nevím. Známí bivakovali před 2 lety právě pod Midi, ale čert ví, jestli to ještě platí. Přeju hodně zdaru a co nejmíň lidí. |
Re: Mont Blanc sv hrebeňom
od:
David
18.04.2023 13:34
|
|
Ja som tam bol minulý rok Midi a okolie som mal ako aklimatizáciu a nejaké stany tam mali ale ... Od vtedy ako bivakovali dvaja odvážlivci minulý rok na vrchole Mont Blancu a veselo to vešali všade po internete, tak sa tam spustila lavína zákazov... Nevadí skúsime a uvidíme. Ďakujem veľmi pekne |
od:
CeskiLudek
17.03.2023 20:43
|
|
Byl někdo na Sidzinie |
od:
Haraky
17.03.2023 08:59
|
|
Oco chodzi z tą stroną ? |
od:
Ondra
15.03.2023 17:07
|
|
Vaše stránky jsou naprosto super a já moc děkuji za jejich zpracování. Nikde jinde jsem si, coby naprostý nelezec, nepřečetl tolik o vrcholovém lezení jako tady. Možná taky proto, že jsem se o ně dosud nezajímal. |
Re:
od:
goat
15.03.2023 18:12
|
|
Díky! |
od:
Vítězslav Škorpík
15.03.2023 00:44
|
|
Směl-li bych něco navrhnout. U asijských velehor (nejen Himálaje) by nebylo špatné zpracovat i další vrcholy, než jen osmitisícovky. Třeba minimálně vysoké sedmitisícovky (nad 7700 metrů) plus vybrané další vrcholy (třeba ty s českou nebo slovenskou stopou). |
od:
Ja
01.12.2022 21:31
|
|
Ja by som skoro sla 😄 |
Havran
od:
Havran
30.11.2022 12:04
|
|
Ahojte, nájde sa tu veterán, ktorý šiel na Havran v Beliankach zo Starej poľany? Teda kedysi žltou značkou. Prípadne je táto trasa niekde popísaná? |
Re: Havran
od:
tt
14.05.2024 17:50
|
|
Šel jsem to z té louky - Starej poľany. Trasa se dá najít na starých mapách, ale moc to nesedí. Cesta samotná je ještě trochu poznat, protože je tam prosekaná kosodřevina, ale jakmile vylezete výš tak se cesta totálně ztrácí. Ale je to moc hezký výšlap |
Re: Havran
od:
goat
30.11.2022 13:01
|
|
Pokud myslíš ze Ždiaru, tak to by mě taky zajímalo. Tu trasu jsem hledal, ale nenašel. |
Ahojky. Stránky jsou parádní. Potřeboval bych poradit s jedním vrcholem v Tatrách. Kde mohu poslat fotku. Díky. |
Mittelaletschbiwak
od:
Ondrej
26.08.2022 23:34
|
|
Ahoj, stranky jsou super a celkem casto je vyuzivam. Diky! Jen oprav info k Mittelaletschbiwaku, ktery je od roku 2019 zniceny lavinou. |
Re: Mittelaletschbiwak
od:
goat
06.09.2022 10:02
|
|
Díky za info, opravil jsem. Škoda jich. |
Re: Mittelaletschbiwak
od:
Ondrej
31.08.2022 01:36
|
|
...a muzes take uvezt, ze bivak Fourche uz take neni, protoze spadl kvuli sesuvum pudy.... |
Dobrý den, |
Nanga Parbat
od:
Vítězslav Škorpík
15.08.2022 13:42
|
|
Možná by stálo doplnit k Nanga Parbatu novou variantu, kterou tam vylezli letos v létě Italové. Sice to není úplně nová celé cesta, ale stejně si myslím, že to stojí za pozornost: |
Re: Nanga Parbat
od:
goat
17.08.2022 09:44
|
|
Sice to nedotáhli na vrchol, ale jako varianta k výstupům na NP patří, přidal jsem. |
od:
Jozef
06.08.2022 12:45
|
|
Zdravím! |
Re:
od:
goat
07.08.2022 07:38
|
|
Nemyslím si, že by to bylo špatně. Žlab z Pyšného štítu jsem lezl a nebyl to jiný než na obrázku. |
od:
Michal
03.08.2022 07:16
|
|
Zdravím, |
Re:
od:
goat
03.08.2022 07:25
|
|
Máš pravdu, dík, opraveno. |
Ahoj, potřeboval bych ohledně výstupů na Schreckhorn. |
Annapurna I
od:
Vítězslav Škorpík
29.04.2022 08:23
|
|
Mám drobnost k osmitisícovkám. Ve sloupci s vlaječkami je u Annapurny I chybně uvedena vlaječka Nepálu i Číny. Annapurna I ale leží celá na území Nepálu. |
Re: Annapurna I
od:
goat
29.04.2022 08:39
|
|
Jasně, máš pravdu, opravil jsem, díky. |
Re: Annapurna I
od:
Vítězslav Škorpík
30.04.2022 11:59
|
|
Jo a když už jsme u těch osmitisícovek. U Gašerbrumu II chybí nová cesta Denise Urubka z roku 2019. |
Re: Annapurna I
od:
goat
03.05.2022 07:27
|
|
Dík, to mi uteklo. |
Jak by jste doporučil. Postupovat? Děkuji za velmi rychlou a výbornou odpověď |
Dobrý den. S kamarádem chceme jít na MB normálkou. Jediné volné ubytko je tam chata Tete rousse a to dvě noci po sobě. Dá se vyjít z Tete a vrátit se do Tete?. Jde to časově zvládnout?. Děkuji za odpověď |
Re: Mount Blanc
od:
goat
26.04.2022 10:43
|
|
Dá se to stihnout, při obsazenosti Gouteru se tak chodí docela často. Chce to ale aklimatizaci. |
od:
Kozel
26.10.2021 13:47
|
|
Mam rád kozly. Přátelé mi říkají Kozle. Jsem rád že jsem na tuto stránku přišel. |
Bradavica z Vychodnej Vysokej
od:
Martin
21.09.2021 17:00
|
|
Ahojte, |
Re: Bradavica z Vychodnej Vysokej
od:
Krtek
21.09.2021 20:01
|
|
Pochopil jsi to správně. |
Re: Bradavica z Vychodnej Vysokej
od:
Martin
27.09.2021 13:18
|
|
Tak som dal vcera Bradavicu z Velickej doliny, teren otravny na chodenie ale zvladnutelny az na 1 miesto - cca pod Rohatou vezou alebo skor hned za nou je jeden usek kde sa ma asi traverzom preliezt takmer kolma vypukla skala, dole 10m prepad a potom extremne strmy svah. Nevidno na koniec prelezu za skalou, takze clovek nemoze zhodnotit ci tam su stupy a uchyty a nie je to slepa cesta. Solo clovek si musi fakt verit (aj ked kus lezie). Ja som to nakoniec obisiel cez hreben ale teren na vylez aj zlez bol narocny pre solistu, treba trafit lebo o 2m vedla bola vacsina skal uvolnena a clovek nemal problem nejaku vytrhnut rukou. Pri navrate spat som tam videl hrdzavu skobu s kruzkom zo strany Bradavice, ale stale ten prelez posobil prilis drsne pre mna sameho tak som opat siel po hrebeni (aspon s vedomim ze tam cesta je). Ak je toto obtiaznost I+ tak je to extremny skok oproti obtiaznosti I napr na hrebeni Patria -> Satan, ktory som dal 2 tydne dozadu tiez solo a bolo to bezproblemove cupitanie po chodnicku. |
od:
Marek
15.07.2021 12:21
|
|
Ahoj Goate, chystám se s kamarády na přelomu července a srpna zdolat Konigspitze od chaty Milano. V Tvém popisu je to ta modrá varianta (PD+). Chci se zeptat na Tvůj názor, kterou cestu jsi vyšel/sešel sám a kdy, případně máš-li nějakou zkušenost či informaci o této "modré" výstupové/sestupové variantě. Trochu mám obavu, že výstup SV stranou do sedla Collo di Bottiglia bude díky menšímu množství ledu a sněhu (dobře pozorováno z webkamer) trochu nepříjemný mix s lámavými skalami a šutráky, nedejbože aby tam nebyly už jen holé mokré stěny bez sněhu a ledu. Asi větší jistota je na konci jara, ale nedá mi to se nezeptat, jak to vidíš Ty. Díky za jakoukoliv odpověď. |
Re:
od:
goat
15.07.2021 12:42
|
|
Konigspitze, Ortler, Weisskugel a další tyrolské kopce jsou jen hory oblázků. Skála je tu neskutečně zvětralá a hýbe se všechno na co sáhneš. Modrá cesta sice vede hodně po sněhu, ale mám pocit, že i na ni už bude pozdě. Bude to asi hodně roztáté. To ale zjistíte až na místě. Každopádně do nějakých delších úseků ve strmé skále/žlabech bez sněhu bych se nepouštěl. |
Re:
od:
Marek
15.07.2021 19:38
|
|
Mockrát děkuji za Tvou odpověď. Potvrzuješ mi můj pohled na věc. Pokud by ještě přišly s ochlazením nějaké vydatnější sněhové srážky, pak by to asi nebylo marné. |
Himalaje
od:
Valer
30.06.2021 13:21
|
|
Vyborne rozsirenie stranky o Himalaje. Velmi pekne spracovane vystupy. Mozeme sa tesit aj na ine pohoria? |
Re: Himalaje
od:
goat
01.07.2021 08:16
|
|
Dík. Uvidíme, co přinese budoucnost, ale v dohledné době ne. |
pozdravujem |
Re:
od:
goat
12.03.2021 06:45
|
|
Ten jsem ještě nelezl, ale je v pořadí. Takže nic bližšího zatím nevím. |
Skvěle, parádní aktualizace..díky moc za tvou práci..:-) Pavel |
Dotaz na "cizí peří"
od:
Nojboš
13.12.2020 20:06
|
|
Ahoj, můžeš, prosím, objasnit důvod, proč je Tvoje stránka uvedená jako porušující licenční práva? Opisy tras, především tatranské, jsou dílem někoho jiného. Jelikož preferuji čestné jednání, bylo by fér uvést autora. Stejně tak jako já je využíváš, ale na Tvé stránce není o původním zdroji zmínka. Mrzí mě to, když vidím jakou máš podporu veřejnosti, včetně videí. Tož, přeju klidné spaní a věřím, že tento nedostatek uvedeš na pravou míru. Hodně štěstí v horách. Jinak s tím nemám problém ;-) |
Re: Dotaz na "cizí peří"
od:
goat
14.12.2020 09:10
|
|
Opisy tatranských tras jsou dílem někoho jiného? Drtivou většinu výstupů popisuju z vlastní zkušenosti (snad s výjimkou tras po značkách), tak nevím, čí dílo by to mělo být? |
Dik 2 + kůň
od:
Marek
14.09.2020 16:57
|
|
Ahoj, děkuji podruhé za perfektní web. I na základě něho jsem se asi po 2 letech váhání odhodlal k Žabímu koni (podotýkám s guidem, protože jsem posera). Oproti údajům z 2009 uváděných v popisku je situace s jištěním o dost lepší. V Žabím sedle bylo jištění, po hřebeni někdo vysázel snad celou sadu "erárních" friendů a většina štandů bylo také solidních. Slanění se provádělo maličko jinak než je v nákresu. Nejprve jen asi 15 m po hraně a pak to šlo na jedno dlouhé slanění (měli jsme dvojčata) až na místo, které je v nákresu. Odsud to pak šlo opatrně přelézt zcele vlevo, kde je jasná pěšinka až dolů (mimochodem je krásně vidět při úvodním výstupu do Žabího sedla), která se s opatrností dá v klidu slézt pěšo a vyhnete se tak tomu traverzu pod koněm a třetímu slanění. Děkuju ještě jednou za inspiraci! |
informace o skalách
od:
P.
01.09.2020 20:52
|
|
Ahoj GOAT |
Děkuji za precizní a velezajímavé webové stránky. |
Re: Poděkování
od:
goat
03.09.2020 07:37
|
|
Dík! |
Lehci
od:
Goli
16.08.2020 15:18
|
|
Ahoj, |
Re: Lehci
od:
goat
17.08.2020 08:22
|
|
V tom případě si klidně můžeš vybrat i docela těžkou. Ale pro začátek zkus třeba Dom a uvidíš. |
od:
Marcin
05.07.2020 12:17
|
|
V jaké výši jsou od Tanapu pokuty v 2020? Stale 66 EUR na místě? |
od:
Fundin
31.05.2020 17:31
|
|
Čau Goate, snad se blíží konec "koronavirového vězení" a vyrazíme do oblíbených Alp či Tater. Také jsem slezl v těchto dobách nejednu beskydskou či jesenickou horu. Díval jsem na Tvé pěkné fotky z Lysé, na osmém snímku máš chybičku, vyfocený předvrchol Lysé je Malchor (1219 m.n.m), Kykulka je více severně (dokonce severněji než Ivančena) a má jen 995 m.n.m. Měj se a dík za web |
Re:
od:
goat
01.06.2020 08:45
|
|
Dík, asi máš pravdu, v Kykulkách nejsem nejsilnější v kramflecích. |
Dobrý den |
Proč myslíš že na feratovým setu je sešitá brzda která se vypáře a pohltí tvojí pádovou energii.. Když spadneš do samotnýho lana tak nevim jak dopadneš. Myslim že blbě.. Od toho je tam ten párací mechanismus. Ale je samozřejmě na každým s čím si poleze. Následky si nese každý sám. |
panorama Tatry od Štrbského plesa
od:
Vánek
23.12.2019 21:19
|
|
Dobrý den, na panoramatu Tatry od Štrbského plesa by u vrcholu s popisem Ostrá veža mělo být Kozí chrbát. Ostrá veža tam je také vidět, ale více vlevo dole a nevystupuje nad obzor. |
Re: panorama Tatry od Štrbského plesa
od:
goat
25.12.2019 10:09
|
|
Máš pravdu, opraveno, díky. |
Největší katastrofu pro Vysoké Tatry znamenají: Poláci |
Re: Polak
od:
Hezoun
06.12.2019 22:06
|
|
Ahoj Goate, |
Jen taková aktualizace, zmiňovaný mladý nadějný Polák letos sletěl z Malýho Kežmaráku. Čest jeho památce. |
Re: Polak
od:
goat
09.12.2019 15:39
|
|
O jednotlivcích nemluvím, netvrdím, že všech 38 milionů je stejných. Ale obecně mám s Poláky dost špatné zkušenosti. A že už jsem jich potkal. |
Martinka x Soliska
od:
Krtek
18.10.2019 16:45
|
|
Ahoj, můžete mi někdo říci, která trasa je náročnější: Soliskový hřeben nebo Martinka na Gerlach? Nejde mi o délku a čas, nýbrž technickou náročnost. Díky předem. |
od:
Adam
07.10.2019 08:09
|
|
Kozle díky za obsah, ať už užitečné info o šutrech a kopcích tak velmi vtipně popsané poláky či Záviše. Lezu tu furt a nikdy jsem nepoděkoval, tak to chci napravit :) Amen! |
Re:
od:
goat
07.10.2019 08:10
|
|
Díky! |
Jordánka
od:
Fundin
05.10.2019 12:54
|
|
Ahoj Goate, |
Re: Jordánka
od:
goat
07.10.2019 08:12
|
|
Myslíš v úseku Bachledova štrbina (pod Pyšným štítem) - Lomničák? Lezl jsem to loni a nějaké extra blbé místo, které by se mi vrylo do paměti si nevzpomínám. Ale je možné, že od té doby tam někdo něco vyrval/vytloukl. |
Re: Jordánka
od:
Fundin
07.10.2019 18:23
|
|
Ano. Samotná Jordánka až po Bachledovu štrbinu je v pohodě (pěkné lezení včetně "hladké stenky"), i obchvat Poslednej veže je v režimu I+. Problematické místo je přímo v Sedielku pod Lomnickým - směrem k Lomnickému štítu - jakoby začátek finálního výstupu, kde následně jsou řetězy a kramle "kontinuálně" až na vrchol a jak píšeš, obtíže tam vlastně díky dobrému zajištění s možností "cvaknout se" končí. Jen se musí přelézt to "hnusné" místo (jsou tam sice 2 kramle, ale nestačí - jedna navíc by hodně pomohla - nebo řetěz) a dostat se k "ferratě" - možná to i tak má být - kdo to přeleze, určitě to už zvládne. Ale pro některé turisty/lezce by mohl být případný návrat zpět také oříšek. Dle mého názoru je to možná "Supertěžké I+", já osobně bych prostě dal i celé trase II. Vyráželi jsme ze Smokovce 5:20, cca v 8:15 jsme byli na Teryně a v 9 h jsme zahájili výstup na Lomničák, na vrcholu jsme byli až v 12:30 - prostě nebylo to zadarmo. Zatím všechny Tvé I+, co jsme šli, byly o level lehčí. Měj se a díky :) ! |
Ahoj, nemáte někdo .gpx trasu výstupu a sestupu na Gerlach, cokoli. Popřípadě nechystá se někdo po víkendu (přesněji pondělí 30.10-úterý) na Gerlachovský štít, že bych se přidala. Díky moc za info. Super stránky :-) |
od:
Bouřka
27.09.2019 10:09
|
|
Ahoja, Hladký hrebeň je paráda (stejně jako celé stránky, frčím v ních už dlouho), jen se chci optat - šlo by jít ještě dál až na Swinicu nebo je tam terén pak už příliš kousavý? Dík. |
Re:
od:
goat
27.09.2019 10:41
|
|
Dá se, je to údajně za III. |
Re:
od:
Bouřka
27.09.2019 23:21
|
|
Díkes |
od:
Tom
18.09.2019 19:43
|
|
Ahoj Kozle. Když valis do Tater, tak mas tam nekde obhlidle nejake ubytovani za rozumnou cenu?? |
Re:
od:
goat
19.09.2019 07:40
|
|
Kdekoliv v podtatraní jsou priváty cca 10 E/noc. |
Zdravím, |
Cus Kozle, |
Re: dik
od:
Fundin
17.07.2019 18:56
|
|
Ahoj, souhlasím, web je čím dále lepší. |
Re: dik
od:
goat
30.07.2019 08:04
|
|
Díky chlapci, přeju v lezbě hodně zdaru. |
Re: dik
od:
Fundin
20.08.2019 20:23
|
|
Ahoj, pěkné fotky z Wildspitze i Mont Blancu - gratulace. |
Re: dik
od:
goat
21.08.2019 08:24
|
|
Ani Brandenburger, ani Braunschweiger, ale Breslauer :-) Díky, opravil jsem. |
Re: dik
od:
Fundin
21.08.2019 15:58
|
|
Jasně, takže jsi to šel stejně jako my v roce 2017 z Ventu přes Breslauerku a feratu. |
od:
hcc
26.04.2019 09:54
|
|
ferata na Wildku je zřejmě více vlevo (od prázdných koleček vlevo), tj. přes druhý a ne přes první pilíř |
petice
od:
HCC
09.02.2019 19:04
|
|
Zřejmě se nepodaří něco zvrátit, ale takový pokus proti úpravám TANAPu... https://www.petice24.com/na_podporu_horolezectva_a_vysokohorskej_turistiky_v_tanapu |
od:
Tom
12.12.2018 19:21
|
|
Ahoj, mohl by mi někdo zkušený v turisticky neznačeném terénu odpovědět jakou klasifikaci uiaa ( I , I+, II, nebo CH) by měly tyto značené trasy, pokud by na nich nebyly řetězy, kramle atd.? |
Budu asi nepřesný, ale i na jedničkách jsem viděl lidi, co měli ruce omotné řetězem a klepali se hrůzou. Pro ně to určitě byl Matterhorn. Tyto všechny čtyři trasy jsem šel bez použití pomůcek, které mi tam spíš překážely. Nejtěžší z nich mi připadaly Rysy I+, jinak I... |
hřeben Bradavice - Slavkovský š.
od:
Jirka
05.11.2018 09:15
|
|
Ahoj, zaujala mě část hřebene mezi Slavkovskými věžemi a Bradavicí. Víte někdo, jak je to s obtížností? |
Re: hřeben Bradavice - Slavkovský š.
od:
goat
05.11.2018 09:33
|
|
Podle Puškáše po Západnú Slavkovskú vežu I, přes Skrinicové veže na Starolesnianskú štrbinu II-III a odtud na Bradavicu III. Ale je to 50 let staré hodnocení. Doporučuje se lano na 2 kratší slanění. |
Re: hřeben Bradavice - Slavkovský š.
od:
Jirka
05.11.2018 12:47
|
|
Skvělé. Díky moc. V létě jsem šel hřebenem z Východní Vysoké na Bradavici a tak jsem uvažoval o pokračování na Slavkovský štít. Nebyls tam náhodou? |
Re: hřeben Bradavice - Slavkovský š.
od:
goat
05.11.2018 12:55
|
|
Ještě ne. |
Re: hřeben Bradavice - Slavkovský š.
od:
Jirka
05.11.2018 13:06
|
|
Takže výzva? |
od:
Hil
03.11.2018 21:20
|
|
Celkově super stránka+popisy výstupů+fota.Jen tak dál a tatrám zdar👍 |
od:
Mirko
14.09.2018 18:38
|
|
Aj keď nie so všetkými kapitolami na Vašej stránke súhlasím, jedná sa o veľmi prepracovanú stránku, čo sa Tatier týka - aj ako starý tatranský horolezec tu nachádzam informácie. Nedávno som tu hľadal fotky Malých Rysov a našiel som, čo som potreboval - ďakujem. No našiel som aj jednu fotku, ktorá tam úplne nepatri. Vo fotogalérii MR je to deviata v poradí: "MR (vpravo) z Ťažkej doliny". Malé Rysy sú skutočne vpravo, ale mimo záber. To len aby Vaša stránka bola ešte dokonalejšia. |
Re:
od:
goat
18.09.2018 08:12
|
|
Máš pravdu, díky, opravím. |
od:
Fanda
10.07.2018 22:40
|
|
Super stránka. Zatím sem trošku "prošel" Vysoké Tatry. Dal si ty testy z hub. A přečetl si to o Polácích. Ps: těmi Glucholazy sem tak cca v 2007 také projížděl panem vláčkem z Jeseníku do Krnova. A v Glucholazech to přesně sedělo jak je popsáno. Takže zdar a horám zvlášť. |
Ahoj, mam na vas prozbu!!mam peti letou dceru se kterou lozim, zatim jen na umele stene, ale rad bych sni vyrazil na skaly! A ted. Kde jsou skaly vhodne k lezeni i pro deti??jsme z odtravy! Dekuji za radu |
Re: Kde??
od:
Pan Ryba
21.05.2018 10:36
|
|
Jestli nejsi skalní lezec tak tam netahej děcko. Navíc skálu pro pětiletou slečnu nenajdeš asi nikde. |
Re: Kde??
od:
já
25.07.2018 17:59
|
|
Ty jsi Pešek! |
od:
Dvořák
31.08.2017 15:13
|
|
Chci si povídat. |
od:
Will
01.07.2017 09:13
|
|
Menší dotaz, kdy se Gerlach zmenšil o 1 m, |
Nerád by som robil paniku priatelia, ale myslím, že bude lepšie, keď sa dozviete, aká je situácia. V utorok 13.6.2017 za veľmi pekného počasia som v skorých ranných hodinách nastúpil na túru Bystrou dolinou na najvyšší vrchol Západných Tatier Bystrú. Z prvého autobusu z Liptovského Mikuláša som vystúpil na zastávke Hrdovo a ďalej som pokračoval po žltej značke smerom do Bystrej doliny. Chodník čoskoro križuje červenú magistrálu a začína stúpať lesom. Asi 1km nad magistrálou, vo výške cca 1000m nastala scéna akoby vystrihnutá z filmu The Revenant s Leonardom DiCapriom. Vpravo od chodníka som zbadal, ako tam pobehujú dvaja mladí medvedíci. Vzápätí som zbadal aj medvedicu, ako sa revom rúti proti mne. Hovorím vám priatelia, v takejto situácii zabudnite na korenisté spreje a nepomohla by vám ani zbraň. Jednoducho by ste nemali čas pripraviť ju na použitie. V situácii, kde rozhodujú zlomky sekúnd sa riadite viac inštinktom ako rozumom. Mne inštinkt hovoril – zachráň sa útekom! Ako som bežal späť dole kopcom, každú chvíľu som čakal, že ma medvedica zozadu zrazí k zemi. Našťastie, nestalo sa, medvedica sa uspokojila s tým, že ma zahnala. |
od:
Djuk
13.06.2017 12:42
|
|
Ahoj Kozle, kdyz kliknu v prehledu vrcholu Vysokych Tater na seradit podle obtiznosti, tak tabulka zmizi .. dalo by se opravit? :) |
Re:
od:
goat
14.06.2017 08:03
|
|
Díky za tip, opraveno. |
Zdravím Vás. |
Re: Focení
od:
Martin
07.04.2017 08:56
|
|
Musíš napsat oblast... Jinak je to strašně široké. Kromě toho si myslím, že to nemusí být moc velká stěna - vzhledem k poměru těla/skály/převisu. tu pak bude lehčí najít... |
Byl jsem se podívat na Čtyři palice - Žďárské vrchy. |
mistek
od:
Martin
23.03.2017 09:29
|
|
Když budeš chtít doplnit stěnu v Místku... http://www.horolezeckastenafm.cz/ |
Bezva stránky, budu se ráda vracet a inspirovat nejen na horskou turistiku. Zdravím z Vyškova. |
od:
Jiří
09.03.2017 23:22
|
|
Od doby, kdy se po roce 1989 dalo jezdit do Alp jsem ve V. Tatrách nebyl. |
Re:
od:
kubo585
21.03.2017 22:34
|
|
Toto ťa štve, bratu z Česka? Spomínaný štít sa niekde uvádza ako Český a niekde ako Ťažký. Správny je názov Ťažký, pretože dolinu nazvali Ťažkou už dávno miestni obyvatelia. Goralským dialektom je to Czeska dolina a degenerovala na Českú nesprávnym pochopením jedného pruského geografa. Na názve prd záleží :) A prečo jazdíš iba do Álp? |
Re:
od:
Martin
22.03.2017 09:38
|
|
Já jsem 1/2 gorol a czeska gorolsky znamená těžká i česká. Nedivili bych se, kdyby původ slova český byl z těžký... Ale jaxe co jmenuje je vážně fuk... |
od:
Martin
12.02.2017 19:45
|
|
Hoja, výborný web po horské stránce, ostatní beru jako daň. Používám ho roky a chtěl jsem vědět, jestli máš někde i seznam, co z toho jsou osobní zážitky a co jen převzaté. Někdy to totiž dost odpovídá s ohledem na určitý profil pisatele, jindy mě reál a text, jaký bych čekal, úplně nesedí... |
Re:
od:
goat
13.02.2017 17:56
|
|
Nevím přesně, na co se ptáš, ale třeba v Tatrách jsou to určitě osobní zážitky a na většině moravských skal taky. |
Re:
od:
Martin
13.02.2017 18:22
|
|
Jo, takže Alpy třeba ne...? Protože z těch mála kopců, kde jsem byl, bych třeba obtížnost cest na Lagginhorn a Weissmies spíš prohodil... Ve VT mi třeba nesedí úplně popis na Širokou vežu z PS, když to porovnám s detaily např. Lomničáku Emericy, zatímco ŠV se leze spíše zpod sedla ve Vel. Stud., pak tím žlabem a celou dobu dost daleko od hřebene (v porovnání s jinými texty, kde na tu vzdálenost upozorňuješ). Ale to neber jako kritiku, spíše se snažím pochopit z tvého super webu trasy a pak třeba na Malé Baště narazím na "magistrálu" úplně na opačnou stranu taxem v údivu. Hlavně pokračuj! |
od:
Andrej
06.02.2017 10:10
|
|
Perfektní webík se spoustou zajímavých informaci, nejen z oblasti lezení :). Jen ta část o Polácích, sorry, je úplně mimo - jezdíme tam každý rok lézt a i jinak, a myslím, že by si měl severní hranici nejprv překročit a pak teprv psát o svých dojmech. |
Za chvilku začneš mluvit Slovensky. :-) Super web |
Re:
od:
goat
09.02.2017 11:34
|
|
Severní hranici jsem překročil už hodněkrát a co jsem zažil, to bez zkreslení popisuju. Možná jsi měl štěstí na jinou odrůdu. |
od:
Vítek
28.11.2016 01:28
|
|
Zdravím. Díky moc za stránky, především za sekci o Tatrách, která mi již mnohokrát pomohla. Měl bych i pár tipů na další vrcholy. |
Re:
od:
goat
28.11.2016 07:52
|
|
Dík. |
Ahojte! Chci vyjádřit velký dík autorům webu, stále se k němu vracím a nacházím užitečné rady, s radostí posílám odkaz na stránky dál. Ať se daří! M. |
Re:
od:
goat
07.11.2016 08:01
|
|
Dík! |
Chci poděkovat za skvělý web. Je mi 44 let, mám dost nachozeno i v Alpách, ale Tatry jsou srdeční záležitost a značené stezky jsem prochodil prakticky všechny. Už by konečně Slovensko mělo pochopit, že je komunismus skončil v roce 1989 a že je třeba se vrátit ke stezkám, které prochodili staří gorali jako Klimek Bachleda a další. V září jsme s kamarádem dali Baranie rohy - paráda, Jahňačí štít z Kopského sedla a Tupou přes Zlomiskovou dolinou. Když člověk zná své možnosti a pohlídá si počasí, není důvod si neužít fantastická místa. |
Re:
od:
Jozef
22.10.2016 11:08
|
|
S týmto názorom možno len súhlasiť, bohužiaľ názory verejnosti sa príliš do úvahy neberú, čo nemožno považovať za demokratické. Úrazy a nehody nie sú argumentom, pretože tie z hôr nikdy nezmiznú, tak ako nikdy nezmiznú autonehody na cestách. |
Re:
od:
Fundin
23.10.2016 12:49
|
|
Díky za odezvu. Je to přesně tak, jak koneckonců psal níže Jozef Karvaš - i značený chodník (Polský hrebeň - Prielom) je nebezpečný za špatných podmínek. Pokud nemám zkušenosti, jdu s někým, kdo je má, třeba i s placeným horským vůdcem - prostě celé Alpy takto fungují - byl jsem třeba na Grossvenedigeru nebo Hochalmspitze a jsou to náročné ledovcové túry a zvládli jsme bez vůdce, ale po důkladné přípravě a za ideálního počasí. Čili znát své možnosti, nemachrovat, ale užít si hory. Pro spoustu lidí i třeba i výstup na Kriváň na nebo dokonce za hranicí jejich možností a že tam vede značený chodník, je v případě přecenění sil houby platné...Samozřejmostí náročnějších túr obecně je kvalitní pojištění - např. Alpenverein. |
Re:
od:
Jozef
26.10.2016 09:56
|
|
Ja mám obavy Fundin, že na Slovensku sú ľudia, čo odsúdili horolezectvo a vysokohorskú turistiku na smrť. Pamätám sa na časy, keď bola Galéria Ganku ovešaná horolezcami ako vianočný stromček, vidieť v Tatrách horolezcov dnes, je vzácnosť. Ešteže sú ľudia ako Goat, čo držia zástavu ustupujúcej armády, inak by sme o iných cestách ako sú vyznačené v mape ani nevedeli. V Alpách majú inú filozofiu, s tým súhlasím. Každý zodpovedá sám za seba, za záchranné akcie sa platí, ale 60€ za Alpenverein, na rok, to hádam nie je veľa. A platia vo všetkých prípadoch, okrem použitia alkoholu a drog. Podmienkou poistného plnenia je, že človek sa musí dostať v horách do ohrozenia života, vtedy môže požiadať o pomoc a náklady budú preplatené. Okrem toho, Alpenverein platí na celom svete, s výnimkou horolezeckých expedícií, kde je poistenie vyššie. V rakúskych Alpách zaznamenali minulý rok 130 úmrtí, ale nerobia z toho tragédiu. Mrzí ma tiež ubúdanie značených chodníkov. Možno dnes málokto vie, že značka viedla aj do Tomanovho, Ľaliového a Mangusovského sedla. Keď tadiaľ náhodou pôjdete, určite si všimnete staré značky. Okrem Bielovodskej doliny, boli zlikvidované všetky horolezecké táboriská... Argumenty nepriateľov horolezectva a vysokohorskej turistiky? Znečisťujeme prostredie čúraním a plašíme zver...no comment. |
Re:
od:
Fundin
08.11.2016 17:27
|
|
Jj. Mengusovské sedlo jsme už šli od Hincova plesa loni a byla to celkem sranda, že byly zamazány dvě zelené značky u plesa a pak byl prakticky normální zeleně značený chodník. Polská strana je mnohem náročnější a přece přístupná ?!! Po ní jsme sestoupili a pak jsme od Czarneho stawu zpět se přes Rysy vrátili na Slovensko. Celkem 2200 m převýšení, ale nádhera. Doporučuji - pohled na Hincovy plesa a Czarny staw a Morskie Oko najednou je úchvatný :)! |
Re:
od:
goat
26.10.2016 10:23
|
|
To je taky jeden z důvodů, proč tyhle stránky existují :-) |
Re:
od:
Fundin
03.11.2018 12:15
|
|
Dík za luxusní komentář o výstupu na Piz Bernina, pobavila :). Letos jsme dali (i díky těmto stránkám) pěkné výstupy na Vysokou, Kežmarský štít, Krátkou - popisy perfektní - v srpnu (Alpy letos nevyšly). V říjnu pak Svišťový štít, díky sněhu sestup přes Svišťové sedlo nebyl úplně "prdel", a taky okruh Polskými Tatrami - Lysá Polana - dolina Piecu Stawuw Polskich - Hladké sedlo (štít - super výhled) a přes slovenskou část k Temnosmrečinským plesům na Chalubinského vrata - moc pěkné sedlo z obou stran - doporučuji - polská strana na mačkách byla luxus - a přes Morskie oko zpátky k autu :). Tak už plánujeme rok 2019 - Tatry i Alpy. |
Všetkým záujemcom o vysokohorskú turistiku vo Vysokých Tatrách odporúčam sledovať portál Horskej záchrannej služby hzs.sk, rubriku aktuality – zásahy horskej služby a učiť sa z chýb iných, pretože rozumný človek sa učí z chýb iných, nie z chýb vlastných. Včera napr. traja mladí muži uviazli na prechode zo Zbojníckej chaty cez Prielom na Poľský hrebeň. Vzhľadom k tomu, že v Tatrách sú už zimné podmienky, túra, ktorá je v lete ľahká, bola teraz nad sily mladých mužov a uviazli v hornom poschodí Bielovodskej doliny (tzv. Zmrznutý kotol) na sever od hlavného hrebeňa, kde sa momentálne nachádza cca 50 cm snehu. Aby ich smola bola ešte väčšia, v Zmrznutom kotli nemali žiadny signál na slovenskú stranu, našťastie aspoň na poľskú stranu. Tu treba poznamenať, že na vrcholoch a hrebeňoch je signál väčšinou dobrý, v kotloch a kotlinách slabý, alebo žiadny, s tým treba počítať. Po navigovaní horskou službou sa im podarilo dostať sa cez Poľský hrebeň a pokračovať smerom na Sliezsky Dom. Zostáva len dúfať, že mladí muži boli poistení, pretože inak sa môžu tešiť na „splátkový kalendár“. Napriek tomu, opäť vyslovujem obdiv autorovi tohto sprievodcu, ktorý v ničom nezaostáva za papierovými sprievodcami Puškáša a Kroutila. |
skvělá stránka, především text "o víře". Máš můj obdiv. Jiří |
Re:
od:
goat
05.05.2016 09:28
|
|
Dík. Ale myslím si, že Alláh mě potrestá. Už brzo. |
VÝZKUM - Dotazník
od:
Petr
24.03.2016 22:03
|
|
Dobrý den, Chci Vás požádat o vyplnění dotazníku k mé Bc. práci. Jedná se o výzkum: Motivace ke cvičení ve sportovním odvětví horolezectví. Všem zúčastněným děkuji moc mě pomůžete. Po vyplnění se Vám zobrazí výsledky ODKAZ NÍŽE: https://docs.google.com/forms/d/1UI6e6sjhjjBU7F2a8b-52kTBTEmC6b9QMgQBdRQNMHk/viewform?usp=fb_send_fb |
od:
PaKo
15.02.2016 17:58
|
|
Kde je mezi skálama Bořeň ? |
Arogance nedouků
od:
RH
06.01.2016 21:24
|
|
Pojednání o filosofii nevědomí je psáno na můj vkus až příliš arogantně a diletantsky. Eduard von Hartmann si jistě zaslouží být studován a ne vysmíván. Rozhodně nemá právo na urážky člověk, který s kidným svědomím publikuje následující tvrzení: |
od:
Tom
17.11.2015 16:12
|
|
Ahoj. Moc pěkné stránky. Chtěl bych se zeptat jesti nemate nějake zkušenosti s vylezením na Slavkovsky štít v zimě. S kamaradama bysme tam chtěly skočit tak leden/únor. Když je sníh je to tam nějak prošlapané??? |
Re:
od:
Jozef
17.10.2016 13:59
|
|
Pri dostatočne spevnenej snehovej pokrývke a dobrom počasí by zimný výstup na Slavkovský štít nemal byť problém. Treba sa držať výstupovej trasy po hrebeni, približne tam, kde v lete vedie modrá značka. Ak sa udržíte na tejto trase, lavíny vám nehrozia. Podmienkou je zimná výstroj, mačky a čakan, príp. aj paličky a samozrejme výborná kondícia, pretože výstup je to namáhavý, z Hrebienka musíte prekonať cca 1200 výškových metrov. Pri zhoršení počasia a viditeľnosti hrozí zablúdenie do rozsiahlych plání Slavkovského štítu, bohužiaľ, zimné tyčovanie tam nie je. Ak sa prepadáte do snehu vyše kolien, hore nevyjdete. Momentálne, t.j. 17.10.2016, vhodné snehové podmienky nie sú, môžu sa zlepšiť, keď nový sneh sadne. Ak to zvládnete, napíšte o svojich skúsenostiach. |
Re:
od:
Tom
28.11.2016 12:09
|
|
Diky za popis ale uz sem tam byl. Tento dotaz sem tu psal v listopadu 2015 a vyrazil sem tam v pulce ledna 2016. Bylo to fantasticke nikde nikdo-proste parada. A snehu a ledu nahore bylo dost,ale slo to... |
Re:
od:
goat
18.11.2015 07:37
|
|
Dík. |
od:
Wolf
12.11.2015 10:34
|
|
Zdravím. Moc pěkný web. |
Re:
od:
goat
12.11.2015 10:36
|
|
Za kozlí kolektiv děkujeme! |
od:
Míra Třeštík
15.06.2015 21:41
|
|
Zdravím, |
od:
pavel
05.04.2015 21:11
|
|
moc fajne synci,nepřeberné možnosti na výběr,díky za to |
od:
jůr
27.03.2015 19:50
|
|
až na kecy o polákoch, skvělé webovky.. strašně moc přehledného logického infa, na které nanarazíš ani na těch nejprofkláklejších webech... dík za sdílení tolika informací a FOTEK!!! |
od:
martin
25.02.2015 14:01
|
|
Chtěl bych se dotázat, v jaké výši jsou od tanapu pokuty, když bych třeba na ochránce narazil na zakázané hřebenovce belianek. Z jehněčího jsem tam na hřebenovce viděl pohyb, čili zákaz tam lidé porušují. Je možný, že to tam není tolik možná střeženo. předem dík za odpověď |
Re:
od:
goat
25.02.2015 14:08
|
|
Výši pokut za pohyb mimo značky bohužel neznám. Záleží určitě na tom, na koho a kde narazíš. |
Re:
od:
pinciotti
03.03.2015 16:24
|
|
Podla zakona max 66 eur, realne skor agresivne reci |
Re:
od:
pinciotti
03.03.2015 16:22
|
|
Podla zakona max do 66 eur, realne skor dohovor |
Re:
od:
Honza
08.03.2015 22:42
|
|
Těch cca 66 euro je maximální pokuta na místě, v případném správním řízení to je mnohem více, maximum je něco přes 3300 eurp a při opakovaném stejném provinění dvojnásobek. |
ahoj |
riziko v horách
od:
Flying Kroutil
15.12.2014 13:09
|
|
Pohyb v neznačenom vysokohorskom teréne je aktivita vysoko riziková, pri ktorej už zahynulo veľa ľudí. Zásahy horskej služby sú nákladné a môžu vás finančne zruinovať. Ak hrubo porušíte určité zásady, poisťovňa vám nemusí uznať plnenie. Preto by každý mal k tejto záležitosti pristupovať maximálne zodpovedne. |
trasy
od:
středně pokročilý turista
07.12.2014 17:47
|
|
Dobrý večer, chci se zeptat zdali všechny popisované trasy jsou pouze turistického rázu, jestli ne, tak mohl by jste mi říct které turistické by jste mi doporučil na příští sezónu, jako dosti atraktivní? Děkuji |
Re: trasy
od:
goat
10.12.2014 12:31
|
|
Všechny se určitě nedají považovat za turistické. Vyzkoušej pro začátek něco označené modrým budlíkem a uvidíš. |
Re: trasy
od:
středně pokročilý turista
14.12.2014 23:05
|
|
Tím pádem červené a šedé jsou již na jištění (jistíte se všude?) |
Re: trasy
od:
Flying Kroutil
15.12.2014 09:54
|
|
To je individuálne chlapče. Niekoho treba istiť v červenej, iný prejde šedú s jednou rukou vo vačku. Sám musíš zistiť, načo máš a načo nemáš. |
Re: trasy
od:
středně pokročilý turista
15.12.2014 12:06
|
|
Otázka byla směrována administrátorovi, což je uživatel goat Váš názor si nechte ;-) |
Maďari, Poliaci, Rusi
od:
Freshman Advisor
28.11.2014 11:27
|
|
Je uhorková sezóna, takže môžeme trochu aj filozofovať. Chcel som len povedať, že Ján Slota uráža Maďarov, Mr. Goat sa pustil do Poliakov a už nám ich chýba len niekto, kto by zotrel ožratých ruských lyžiarov na svahu. |
Re: Maďari, Poliaci, Rusi
od:
kníže
29.11.2014 15:12
|
|
Chce-li vést stát v jedenadvacátém století útočnou politiku, musí nejprve rozvrátit sousední státy a k tomu potřebuje patřičnou propagandu. |
Poliaci
od:
Jacek
27.11.2014 13:44
|
|
Vtáka poznáš podľa peria a kejdžíbí podľa nenávisti k Poliakom. |
Garmin eTrex 30 tested
od:
Flying Kroutl
27.11.2014 10:59
|
|
Garmin eTrex 30 je sofistikované navigačné zariadenie, ktoré sa dá výhodne použiť aj na orientáciu v horách. Narábanie s prístrojom si vyžaduje určitú zručnosť a prax, preto kým sa pustíte do blizzardu, hmly a tmy, prácu s prístrojom si dobre nacvičte v známom teréne za dobrých poveternostných podmienok. Treba mať na pamäti kvalitné mrazu odolné baterky a vždy mať nejaké náhradné baterky, ktoré treba držať v teple. Výmena bateriek trvá niekoľko sekúnd, pričom nastavenia sa zachovávajú, takže s tým nie je problém. Ak sú baterky slabé, zazvoní zvonec a s navigáciou je koniec. Na ovládanie prístroja sa hodia rukavice s odstrihnutými špičkami, podobne ako na zimné lezenie. |
travelling railroad
od:
Flying Kroutil
18.11.2014 11:39
|
|
Po tom, ako vláda Roberta Fica v SR zaviedla bezplatné cestovanie na železnici v SR pre dôchodcov a študentov do 26 r., čo je experiment, ktorý mi nie je z inej krajiny známy, by som chcel upozorniť priateľov z ČR, ktorí cestujú do Vysokých Tatier, aby sa pripravili na to, že vlaky môžu byť peknekrásne preplnené. Existuje ešte možnosť cestovať expresnými IC vlakmi, kde zľavy neplatia, alebo autobusmi. Ako to však skutočne s cestovaním bude, to ukáže budúcnosť. |
navigácia
od:
flying kroutil
18.11.2014 11:17
|
|
Objednal som si Garmin etrex 30 + SK topo za cca 200 euráčov. Uvidíme, nakoľko bude užitočný. Okrem navigácie má zabudovaný aj elekronický kompas a barometrický výškomer. Podľa mojich doterajších skúseností je výškomer pri orientácii v horách veľmi užitočný. |
dostali vareškou po zadku
od:
Juzek
11.11.2014 09:38
|
|
19.10.2014 som videl skupinu 15 horolezcov, vybavených lanami a istiacimi pomôckami ako na zasneženom hrebeni medzi Slavkovským a Vareškovým sedlom lavírovali 4 hod.!!! Pritom Kruťas a Puškin tvrdia, že by to malo trvať 35 min! Naviac, starí páni popisujú túto túru veľmi nepresne. Ak by sa išlo priamo po hrebeni ako to odporúčajú, bola by to asi taká trojka. Horolezci zabudli, že ten terén si už vyžadoval mačky. Mali potom taký nabúraný časový plán, že nemohli pokračovať ďalej na Slavkovský štít a museli núdzovo zostúpiť z Vareškového sedla do Slavkovskej dolinky. Tam to tiež nie je med lízať, pretože nájsť cestu hustou kosodrevinou k červenej magistrále tiež nie je jednoduché. |
feratti
od:
Bonatti
07.11.2014 09:12
|
|
Škoda, že v Tatrách nemáme feratti ako v Alpách. V Poľsku je aspoň Orlia perč, ale u nás na Slovensku nič. Bol by to výborný horolezecký tréning. Bohužiaľ, odporcovia tohoto projektu sú silnejší ako jeho prívrženci. Máme tu ešte také mierne feratti ako napr. Priečne sedlo, Rysy sever, Mengusovské sedlo z Poľska. Aj z tých troch sú dve Poľsku. Mám pre vás typ: skúste zvládnuť tieto cesty bez používania umelých pomôcok, reťazí a kramlí. Ak to zvládnete, ste dobrí a máte na viac. |
who is who
od:
Blesk
05.11.2014 07:21
|
|
Kto vstupuje na túto stránku by si mal uvedomiť, že táto stránka nie je pre klasických turistov, ale pre horolezcov, alebo aspoň „čiastočných horolezcov“. Kto sa chce preháňať po „stezkách“, ktoré nám tu ponúka maestro, by mal ovládať aspoň základy horolezectva. |
Re: who is who
od:
goat
06.11.2014 09:42
|
|
To není tak úplně pravda. Některé výstupy (Svišťový štít, Baranie rohy, Končistá, Huncovský štít, Kolový štít atd.) jsou realizovatelné i pro turisty bez lezeckých zkušeností. U těch těžších už je dobré aspoň základy lezení mít. |
Re: who is who
od:
Flying Kroutil
07.11.2014 09:02
|
|
Nuž maestro, usudzujem, že ste ešte asi mladý a málo skúsený. Čo by spravil asi taký klasický turista keby zablúdil a dostal by sa do ťažkého terénu? Alebo ho stihne náhla zmena počasia, búrka, dážď, sneh, víchrica, hmla, atď. Moje skúsenosti hovoria, že v zlom počasí nezasahuje ani horská služba. Oni si tiež chránia svoje životy. Počkajte maestro, až niečo podobné stihne vás, a zákony pravdepodobnosti hovoria, že vás to stihne, a potom napíšte niečo do chatu. |
to: Flying Kroutil
od:
Will
03.11.2014 16:01
|
|
Máte Skype? |
Re: to: Flying Kroutil
od:
Flying Kroutil
11.11.2014 09:22
|
|
Skype sa používa na komunikáciu, nie na navigáciu. |
Re: to: Flying Kroutil
od:
Will
07.12.2014 17:52
|
|
Chtěl jsem se s váma spojit, ale asi jste to nepochopil :-) |
Re: to: Flying Kroutil
od:
Flying Kroutil
04.11.2014 09:56
|
|
Nikdy som s tým nepracoval, ale pokúsim sa naštudovať čo to je a ako sa s tým narába. Dík. |
hmla je pes
od:
Flying Kroutil
03.11.2014 09:46
|
|
Po tom, ako som nechutne zablúdil v hustej hmle, a to na miestach, ktoré inak dobre poznám, by som sa vás chcel opýtať sir, či je možné pri túrach vo VT efektívne používať GPS navigáciu, prípadne aký typ GPS navigácie by ste nám odporučil. Thank you very much for your kindly advice, if you want some advice from me, I´m ready to provide it. |
od:
Will
01.11.2014 21:05
|
|
Kde se chystáte v příští sezóně (léto 2015). Máte nějakou specialitku nachystanou? A ještě jedna otázečka co byste mi doporučil jako slušnou alternativu na túru v příštím roce (3-4 tipy). Podělte se :) |
Re:
od:
Flying Kroutil
04.11.2014 10:05
|
|
S horolezectvom je to ako s hrou na gitare. Zdokonakovať sa musíte postupne a potrebujete na to trpezlivosť. Náročnosť túr by ste mali zvyšovať postupne. Je veľmi nebezpečné púšťať sa do ťažkých vecí bez toho aby ste vedeli na čo máte. Platia určité zásady: |
Re:
od:
Flying Kroutil
03.11.2014 09:55
|
|
Rád by som ti niečo odporučil, ale to by si musel poskytnúť svoje osobné dáta, načo máš a na čo nemáš, čo vieš a čo nevieš, kde si už bol a kde si ešte nebol. |
od:
xix
01.11.2014 17:12
|
|
Odkud teda máte všechny ty informace? |
Re:
od:
Flying Kroutil
03.11.2014 10:06
|
|
Informácie za získávajú štúdiom a praxou v teréne. |
od:
xix
29.10.2014 16:06
|
|
Mám dotaz, byl jste na všech vrcholech, které na tomto webu můžeme najít, který výstup se neobešel bez jištění lanem? Podejte příklady. Dík |
Re:
od:
Flying Kroutil
03.11.2014 10:03
|
|
Metodika horolezectva odporúča istenie lanom od obtiažnosti vyššej ako II.st. U.I.A.A., t.j. II-III alebo III. Ale všetko je veľmi individuálne. Niekto sa trasie už v dvojke a potrebuje zaistiť, iný prejde bez istenia aj vyššiu obtiažnosť. Zlé počasie a mokrá skala vám ľahko spraví z jednotky dvojku a z dvojky trojku. |
Re:
od:
goat
31.10.2014 09:25
|
|
Na všech jsem nebyl, žádný spěch. Pokud si vzpomínám, tak s lanem jsme zatím lezli jenom Žabího koně. |
od:
Will
28.10.2014 20:17
|
|
Chci se zeptat, zdali chodíte sám, nebo máte nějakého sparring partnera? :-) Další můj dotaz je směrem k obuvi, jakou obuv upřednostňujete ? Mohl by jste podat název firmy, po případě model? Velmi bych ocenil vstřícnou a pokud možno detailní odpověď. Děkuji |
Re:
od:
goat
29.10.2014 08:16
|
|
Jak to vyjde, někdy se známými, někdy sám. Na nějaké větší prasečiny ale radši sám, nerad bych, aby se kvůli mně někdo zrakvil. Na rady o výbavě nejsem ten pravý, používám to nejobyčejnější. Boty normální trekovky, momentálně Salomon. |
Re:
od:
Flying Kroutil
03.11.2014 12:15
|
|
Nemajte výčitky svedomia Mr.Goat! V Puškášovi a Kroutilovi je toľko nepresností, že to človek musí brať s veľkou rezervou. Platí presne to, čo sa spieva v tej pesničke, že there´s an endless road to rediscover. |
Re:
od:
Flying Kroutil
03.11.2014 10:23
|
|
Sólo túry nie sú žiadna psychiatria. Sú bežné a uznávané, aj keď podstatne nebezpečnejšie ako výstupy kolektívne. Po Tatrách sa potuluje pomerne dosť"kamzíkov - sólistov". Na druhej strane, čo je ťažšie a nebezpečnejšie, je aj vzácnejšie a hodnotnejšie. Pozor na Medicopterov s.r.o.! Sú drahí ako fras. |
Re:
od:
Klaudia
01.12.2017 20:22
|
|
Dobrý prosim vás chcem sa s vama poradit,doma to mám tažke,mám 14 rokü,chcem chodit po venku bavit sa.Starši babka po mne nesutále huláka každy boži den co stanem huči mna to už nebavi bolí mna zni hlava aj bruch,nevim co mam robit mám chut sa zebrat objesit atd |
Bradavica
od:
Tatos
21.09.2014 20:53
|
|
Výstup na Bradavici ze Zvodné lávky má lezecký charaktér a bez lana a smyček se jedná o solo výstup stěnou obtížnosti III. Na začátku je jeden borhák a po 30 metrech je další. |
Terén III.st. obť. si môže dovoliť zdolať sólo len dobre trénovaný horolezec so silným morálom. (slovom „morál“, sme zvykli nazývať niečo ako nebáť sa výšky a pádu, inými slovami nebáť sa smrti). VHT nemá šancu, snáď len keby ho niekto zhora zaistil. Sú pritom extrémisti, ktorí zdolávajú sólo aj šestky. Napr. Mišo Orolín zdolal sólo Weberovku na Malý Kežmarský štít (VI). Iný extrémny sólista bol Paľo Pochylý a určite aj mnohí iní, ktorých verejnosť ani nepozná. Výstup na Bradavicu poznám podľa klasickej cesty, ktorá je označená v tomto sprievodcovi červenou čiarou. Tam nejaké ťažkosti nie sú, ale viem, že horskí vodcovia tam na jednom mieste istia klientov lanom. Po Gerlachu je to najobľúbenejšia cesta pre turistov ubytovaných na Sliezskom Dome. Hrebeňom z Westerovho štítu by som na Bradavicu v žiadnom prípade nešiel. |
Re: Bradavica
od:
Tatos
22.09.2014 21:32
|
|
Přesně tak. Klasickou cestou jsem nešel. Rozhodl jsem se pro Zvodnou lávku. Jelikož s sebou stále nosíme i lezecké vybavení, nebyl výstup problémem. Bez něj bych se do toho nepouštěl. Pak jsme se slanili z vrcholu zpět a pokračoval na Westerov štít- i ten nedoporučuji klasickým turistům (nebo VHT). Chodecký terén je na Kupolu směrem od Východné vysoké... od sedla pod Kupolou na Westerov štít je už lezecký terén. Mluvil jsem s jedním horalem a ten mi řekl, že při výstupu na Westerov štít zahynula VH turistka. |
Nosiť pri sebe minimum horolezeckej výstroje pri väčšine výstupov uvedených v tomto sprievodcovi je veľmi múdre. Niekedy stačí aj malý odklon od trasy a jednotka sa zmení na trojku. Aj horskí vodcovia vždy niečo také majú, aby mohli klientom v prípade núdze pomôcť. Pod minimom výstroje myslím 20m ľahké lano, slučky, sedací úväzok, zopár karabín, zlaňovacia osmička, prilba, lezečky, prípadne aj zopár skôb. Ak ovládate základy lezenia, môžete sa s tým pustiť aj do Martinovky, t.j. hrebeňovej túry z Poľského hrebeňa na Gerlach. Túto túru som osobne absolvoval a pre ľudí, čo spĺňajú uvedené podmienky ju odporúčam. |
Chcel by som sa poďakovať internetovým sprievodcom goat.cz a Ján Šimon za to, že na základe môjho podnetu upozornili na nástrahy vo výstupe na Východné Mengusovské sedlo z Hincovej kotliny. Naďalej odporúčam pri výstupe/zostupe z Východného Mengusovského štítu voliť alternatívnu trasu. Ja osobne sa do toho terénu znova nepustím, sólo bez lana určite nie. Napriek tomu by som bol veľmi vďačný, keby sa niekto kto tadiaľ išiel ozval a povedal o svojich skúsenostiach. Možno, že predsa je nejaký variant, ktorý je ľahší a menej nebezpečný. Goat.cz by som chcel dať námet, či by ľudia do chatu okrem slovných popisov nemohli zasielať aj nákresy cesty, kadiaľ prešli. |
Dovoľte mi ešte pár slov k Východnému Mengusovskému štítu. Od Mengusovského sedla, t.j. od poľskej zelenej značky, to naozaj nie je nič ťažké, ak sa udržíte na správnej ceste, ktorá je dobre označená mužíkmi. Tie sú tu dokonca každých 20-30m, takže by ste ich nemali minúť ani v hmle. Goat.cz však veľmi správne poznamenáva, že pri zostupe nesmieme minúť miesto, kde treba odbočiť doľava. Ja som toto miesto minul a dostal som sa až nad kolmý výšvih, spod ktorého už na nás pozerá Chlapík. Boli tam zlaňovacie skoby a slučky, ale ja som lano nemal. Tak som sa pokúsil hľadať žľab, ktorý by ma pustil vľavo dole na slovenskú stranu. V každom však bol nejaký desať metrový úsek neschodný. Soľ nad zlato, v tomto prípade jedna zlaňovacia skoba a 20m lano by mali cenu zlata, ale nemal som ich. Konečne sa mi podarilo nájsť jeden žľab, ktorý ma dole na suť pustil a cestu na starú zelenú značku som mal otvorenú. Ešte raz vďaka „českej koze“ (goat.cz), za namáhavú a láskyplnú prácu na tomto sprievodcovi. A pripomeňte ľuďom prosím ešte jednu vec. Aj keď si nemusíte vždy najímať platených horských vodcov, vždy aspoň jeden člen vystupujúcej skupiny by mal byť profík. |
Chcel by som ešte dodať vysvetlenie, čo som myslel pod slovom „profík“. Pod týmto slovom rozumiem niekoho, kto dobre pozná Tatry, a ovláda aspoň základy horolezectva, praktické aj teoretické, t.j. vie, ako sa správať v krízových situáciách ako napr. náhla zmena počasia, alebo zablúdenie v teréne. Spomínam si, ako sme raz po horolezeckom výstupe na Gerlach chceli zostúpiť kotlom a Velickou próbou, pretože v Batizovskej bol ešte jarný firn. Pri zostupe nás chytilo „mlieko“, t.j. v horolezeckom slangu hmla, pri ktorej vidíte tak maximálne na 5 – 10m. Za týchto okolností sme zablúdili do východnej steny Gerlachu, kde nás zastihla tma a boli sme nútení bivakovať. V tenkom svetri, silónke a pumpkách, bez jedla, tekutín, pri teplote okolo nuly. Nie som si istý, ako by sa v danej situácii zachoval amatér. Aj dnes v ére mobilov, nečakajte, že v noci a zlom počasí bude pri vás horská služba za 5 minút, ak sa tam vôbec dovoláte. |
Milí horolezci, horolezkyne a horolezčatá, chcel by som vás varovať pred Východným Mengusovským sedlom, presnejšie pred výstupom (zostupom) z Hincovej kotliny od Hincovho plesa. Bežne známi papieroví (Puškáš, Kroutil) a internetoví (goat.cz a Šimon) sprievodcovia uvádzajú, že tento výstup je choďák, t.j. mal by tadiaľto vystúpiť aj horolezec s amputovanými rukami. Moje skúsenosti však hovoria o niečom úplne inom. Výstup hodnotím ako II.st. obtiažnosti, v mokrých, machovitých platniach a lámavej skale, objektívne nebezpečný. Hovorím najmä o prvých 100-200m výstupu, ďalej to už je v pohode. Neviem, či to tak je vždy, alebo len po výdatných augustových dažďoch 2014. Možno, že lepšie podmienky tu vládnu v zime, keď mráz a sneh skalu stmelí a zošikmí. Dokonca ani lano vám tu príliš nepomôže, pretože založiť istenie do machu nie je jednoduché. Našiel som tu dokonca zlaňovacie slučky, ktoré svedčia o tom, že som nebol jediný, kto tu musel tvrdo bojovať. |
Re: zlaňovacie slučky v choďáku
od:
goat
03.09.2014 08:50
|
|
Ok, díky. Přidám to k popisům. |
Re: zlaňovacie slučky v choďáku
od:
pinciotti
02.09.2014 23:18
|
|
Hej, pridavam sa. Pred troma rokmi som tam takmer zosedivel. Po laktoch, kolenach, drobivej skale, machu. Aj ked mozno existuje volaka varianta ktora je jednoducha a netrafil som. A aj hreben od Vych. Mengusovskeho sedla na Vych. Mengusovsky stit je podla mna tazsi ako vsetci tvrdia. |
Pokiaľ ide o výstup z Východného Mengusovského sedla na Východný Mengusovský štít, bol som tam pred pár dňami. Až po vrcholový hrebeň je to ľahké. Potom nasleduje vodorovný úsek hrebeňa asi 50m v takmer v rovnakej výške ako vrchol. Tam treba upozorniť na jedno ťažké miesto tesne pred vrcholom. Je to asi 2m vysoký skalný zub mierne previsnutý, našťastie s dobrými chytmi a stupmi. Nedá sa obísť. Ak sme bez lana, na jeho prekonanie treba silu a slušný morál. Keď pokračujem ďalej po hrebeni a chceme zostúpiť do Mengusovského sedla, nesmieme zabudnúť odbočiť na správnom mieste vľavo, tak ako na to upozorňuje goat.cz. Ja som toto miesto prehliadol a pokračoval som ďalej po namáhavom hrebeni smerom k Mengusovskému sedlu až mi stop! povedal kolmý výšvih povyše Chlapíka. Boli tam zlaňovacie slučky a skoby, ale ja som nemal ani kúsok lana. Hľadal som preto zostupový žľab vľavo a dosť som sa natrápil, kým som našiel taký žľab, ktorý ma dole pustil. Ako skúsený horolezec konštatujem, že najviac nešťastí sa stalo vtedy, keď niekto prehlasoval, „to nič nie je, pre staré babky, zvládneš to ľavou zadnou.“ |
Re: zlaňovacie slučky v choďáku
od:
kamzik2
14.05.2015 13:06
|
|
Bol som tam minulý týždeň, cesta do Vých. Mengus. sedla bola určite za II, má to celkom slušný sklon vyšiel som hore na lezeckých cepínoch.. a hrebeň na Východný Mengusák ma tiež prekvapil, nečakal som to ale prešiel som ho, pekný je. |
Re: zlaňovacie slučky v choďáku
od:
pinciotti
03.09.2014 18:17
|
|
No ja nie som horolezec, len VHT turista, takze som to pred vrcholom od vychodu otocil. Jan Simon inak nedavno prekvalifikoval svojho sprievodcu a na moje pocudovanie prave tento vystup degradoval zo svojho niekdajsieho "B" na cisty chodak. Napisal som mu, lebo tam moze ist neskusenemu o hubu |
Na 100% s tebou súhlasím pinciotti. Robiť sprievodcu je veľká zodpovednosť a je povinnosťou sprievodcu na nebezpečenstvo upozorniť, inak sa životy dostávajú do rizika. Napr. výstup I.st. obť., ale v mokrých platniach a lámavej skale, objektívne nebezpečný, alebo výstup prevažne CH, ale jedno miesto exponované a ťažké, nedá sa obísť a pod., alebo, vo výstupe Medenými lávkami na Lomnický štít sa v neskorej jeseni môže vyskytnúť ľad, ktorý môže zabrániť výstup dokončiť a pod. Ten ľad nad Medenými lávkami som raz v októbri zažil a tiež som bol z toho prekvapený. |
Fakt moc pěkný! |
Re: Díky :o)
od:
goat
14.07.2014 08:58
|
|
Na Gerlach chodí dost lidí, s vůdcem i bez. Ale úplná sranda to není, zvlášť když se pokazí počasí. Je na každém, jestli to zkusí sám, ale myslím, že pro sportovně založené lidi je vůdce škoda. Tak hodně zdaru. |
od:
was ist das
02.06.2014 19:27
|
|
Ahoj, |
Re:
od:
thrasherVojti
24.07.2021 23:57
|
|
Ta směska mě osobně přijde boží. Člověk, co založil a stará se o tyto stránky je už od virtuálního pohledu má spřízněná duše v mnoha ohledech. |
Re:
od:
goat
02.06.2014 19:40
|
|
Mladická nerozvážnost. |
od:
W
01.02.2014 11:15
|
|
Výborná stránka, |
Re:
od:
thrasherVojti
24.07.2021 23:56
|
|
Ta směska mě osobně přijde boží. Člověk, co založil a stará se o tyto stránky je už od virtuálního pohledu má spřízněná duše v mnoha ohledech. |
Re:
od:
goat
01.02.2014 20:47
|
|
Dík. |
Čau Petře jak se máš? Zkouška spojení:-) |
Rohatá veža
od:
Peter Poki
10.10.2013 10:36
|
|
Ahoj chlapci, nedávno som absolvoval výstup na Bradavicu a Rohatú vežu. Pomerne dosť času som sa potuloval v tejto oblasti. Chcem vás upozorniť na jednu nesprávne uvedenú fotografiu v tejto sérii. Tretia fotografia v poradí s názvom "Rohatá veža od Opálového sedla" je v skutočnosti jeden z vrcholov Bradavice. Snímané je to z chodníčka pod Rohatou vežou. |
Re: Rohatá veža
od:
goat
10.10.2013 17:24
|
|
Máš recht. Už je to opravené. |
od:
Mirek
01.10.2013 00:01
|
|
Čaute, nevíte někdo, vede na Velkou Vidlovou vežu nebo Dračí štít nějaká nehorolezecká stezka, řekněme do 2. stupně obtížnosti nebo trošku těžší? Celý život chodím podle starých průvodců od Puškáča, ale i ty nejsou přesné. Například letos jsem šel na Supiou vežu. V průvodci se píše, že se z Veterného štítu sejde do štrbiny co je mezi Veterným a Supiou a pak po ostrém hřebenu na vrchol Supie veže. Přímo po hřebenu by to bylo asi hodně exponované, ale už se tam nepíše, že když se přejde pár kroků za hřeben směrem do Zmrzlé doliny, že se vrchol dosáhne naprosto lehce bez sebemenších problémů a bez použití lana. Šli jste někdo Na Velkou Vidlovou vežu? Zajímal by mě usek ze sedla co je mezi Západnou a Velkou Vidlovou vežou na vrchol Velké Vidlové veže. A také výstup na Dračí štít, i když tam už to bude asi velká divočina, co se obtížnosti týče... Pokud někdo odpoví, tak díky za info... |
Re:
od:
goat
02.10.2013 14:02
|
|
Na Dračí štít vede nejsnadnější cesta přes Vyšný Dračí zárez. I tak bych to odhadl za III, určitě je dobré mít lezečky. Na VVV jsem nebyl, ale pokud vím, nejlehčí cestou to bude taky za III a víc. |
Re:
od:
Mirek
03.10.2013 01:09
|
|
Díky za info. Kolik vrcholů ti chybí zdolat z těch nejvyšších 26 co jsou vyšší jak 2500mnm? Neláká tě zdolat všechny? |
Re:
od:
goat
04.10.2013 18:28
|
|
26 jich není, nemá myslím smysl považovat za samostatný vrchol vše, co je pojmenované. Pokud je např. Gerlachovská veža druhým nejvyšším vrcholem Tater, tak to už můžeme mluvit o každém krtinci. Podle mě mají Tatry 'osmitisícovek' devět (a to ještě s přimhouřením oka u Rysů). Na těch už jsem měl tu čest, ale čárky do deníčku si nedělám. |
Re:
od:
Mirek
04.10.2013 20:47
|
|
No jasně že se počítá každý vrchol co je pojmenovaný, ať je to štít, veža, nebo rohy, ale i když to počítám po tvojemu, tam mi jich vychází 10, nebo do těch " osmitisícovek" nepočítáš Zadný Gerlach? Horu, z které je zřejmě nejkrásnější výhled na Tatry ze všech hor, co v Tatrách jsou, včetně Gerlachu? Ale je plno hor, které nepatří mezi první 26 a jsou neméně krásné jako Prostredný hrot, Bradavica, Široká veža, atd... Naštěstí do důchodu je ještě daleko, takže času dost:-) |
od:
Staroslovan
21.09.2013 20:53
|
|
"Už jste potkali cizince, který se k vám ve vaší zemi choval tak, jako byste mu byli stěží hodni opucovat kecky? Tak to vám dozajista vyrazilo dech, že nemluvil německy, ale podivným slovanským dialektem." |
"Já neschvaluji, co říkáte, ale budu hájit až do smrti vaše právo říkat to" - Evelyn Beatrice Hall |
Re: Poliaci - pokračování
od:
goat
26.08.2013 07:55
|
|
Rozumný přístup, to se mi líbí. |
Co by sis myslel o někom, kdo má web třeba o víře a na nich má sekci „o skalním lezení“. A v té jedné sekci by se ptal „proč lezci potřebují k lezení dávat do skály kovové kruhy, když se dá lézt dost dobře bez nich?“ Z té otázky bys cítil spíš to, že se snaží rozumovat namísto snahy věci opravdu pochopit. Neměl bys pocit, že by bylo pro něj lepší si zjistit alespoň nějaké minimum o lezení, než svoje názory začne takto veřejně ventilovat? Teď konkrétně. On je takový každý bod v sekci o víře, ale nejvíc do očí bijící je sedmý. Satan bude hříšníky pálit ve věčném ohni? To je z Bible nebo z nějaké pohádky o čertech? Dělat z Bible závěry podle toho jak se to zrovna komu hodí je výsadou katolické církve. Tak bacha, nemaj rádi když jim do toho někdo strká nos :) |
od:
brutus
08.06.2013 22:39
|
|
tak o těch polákách kecáš,aby jsi je tak shodil tak to je neznáš!!Já jsem tam na lyžích stále a na poláky nedám dopustit,jsou určitě obchodně nadaní a nikdy na nás neprojedou,ale nejsou to jako ty nymanti v našich Krkonoších,ti rádoby hoteliéři,ti Pražský atrapy horalů,kteří vyhnali svým jednáním Němce,Holanďany i rodáky ,musíš se učit znát lidi a svinský Pražáky. |
Re:
od:
Martin
14.06.2013 16:57
|
|
Jo ti Cajzli só fakt hovada. |
Skala
od:
Tata
24.04.2013 20:54
|
|
Vypadá zajímavě... ale přejištěná asi nebude |
Re: Skala
od:
goat
25.04.2013 08:40
|
|
Dík za tip! |
od:
Martina
11.03.2013 14:16
|
|
Ahoj, |
Re:
od:
goat
12.03.2013 07:56
|
|
16 je určitě málo. Na skály min. 50, optimální je asi 60. |
Chodievam sem často. Preklikavám sa kadetade a vždy tu presedím hodiny, zabudnem sa a som na Rysoch, Na Terynke či Zbojničke, proste pozerám z kriváňa na Rysy a opačne a zrazu treba aj do práce ísť.... |
Poliaci??? ;-(
od:
VTjr
22.02.2013 15:53
|
|
Stránky sú to pekné a poučné. Mnoho veci som sa dozvedel, mnoho som vedel, ale tu som si ich zopakoval a našiel pekne roztriedené. Takisto klasifikácie tatranských vrcholov, lezeckých oblastí ako aj interaktívne mapy sú užitočné. |
Re: Poliaci??? ;-(
od:
goat
25.02.2013 11:36
|
|
Ohledně Poláků - nejsem zarytý Polákobijec od narození. Ale ty zážitky s nimi prostě mám. Můžou být subjektivní, ale v drtivé většině jsou právě takové. Docela rád bych si něco podobného přečetl i o Češích, nikdy neškodí se na sebe podívat z druhého břehu :-) |
vynikajúceeee |
Nie wiem pajacu za co tak ubliżasz Polakom, może obracasz się w nieodpowiednich kręgach. Twój problem, szkoda że ty i tobie podobni nie byli tacy wyszczekani w 1939 roku. Gdybyś takie teorie wygłosił przy mnie, wbiłbym cię kuflem w ziemię... |
Re:
od:
Karel
19.10.2013 09:58
|
|
Když polák předbíhá ve frontě, tak je to pořád jenom legrace. Ovšem názor tohoto pisatele je již za hranicí propagace nacisimu a měl by se řešit jinak a jinde. |
Re:
od:
náhodný čtenář
12.01.2014 15:23
|
|
Reakce toho poláka je sice trošku podivná, ale pochopitelná. Tvoje reakce ale odpovídá ze základní neznalosti polštiny a domýšlíš se něco, co ten polák nepsal. Já jsem v Polsku dost často a můžu ti říct, že všude jsou různí lidé, ale v Polsku se cítím bezpečněji než tady. Hlavně proto, že tam je minimální množství těch menšin, které jsou u nás ze zákona živeni a nemusí pracovat a mohou beztrestně krást. V jádru jsou poláci přívětiví lidé a hlavně lepší obchodníci. U nás, když je např. zavařovací sezóna, tak se zdraží cukr. V Polsku ale naopak zlevní, protože vědí, že zisk nedělá vysoká cena, ale obrat. Já nemám naprosto žádný důvod něco Polákům vyčítat a hajzlíci se najdou všude. |
Re: Polaci
od:
VTjr
22.02.2013 16:04
|
|
Máš pravdu, kapitola o Poliakoch je zbytočná a nezmyselná. |
od:
podzimková
13.02.2013 09:52
|
|
Jak Ti prděj housata ? |
od:
Mirec
10.02.2013 14:18
|
|
Poučení, pobavení, pokoukání,( to zní divně,ale jinak mě to nenapadá ), super stránky, díky za ně. |
od:
patosk
04.02.2013 11:25
|
|
"Celá situace je pěkný mazec připomínající stará zlatá bolševická léta. Argumentů proti turistice se najde vždy spousta - ochrana přírody, vymírající žáby, eroze, nepořádek, zdraví turistů atd. Jenže k čemu je krásná dolina, když ji nesmí spatřit lidské oko? Proč bych se měl bát strčit nos do poloviny Tater, protože mě tam bude nahánět Tatran s pokutovým bločkem? Jak to, že v Alpách vás nikdo nepokutuje a na spoustu vrcholů si můžete vylézt po různě těžkých feratách?" |
Re:
od:
goat
04.02.2013 12:01
|
|
Občas narazíš na mírně bizarní společnost. Viděl jsem třeba jeptišku jdoucí na Priečne sedlo a za ní Poláka v polobotkách. Ale každý svého štěstí strůjce. Pokud už někdo opustí značenou trasu, musí si být vědom, že jde sám za sebe. Ale neměl by ho nikdo buzerovat a nahánět s pokutama. |
Re:
od:
Zaza
20.02.2013 16:09
|
|
Len nech ich buzerujú, lebo takíto tupci pohybujúci sa po Tatrách ohrozujú totiž často nie len seba, ale aj normálnych ozajstných turistov. Sama som bola toho svedkom, keď podobní vraj turisti idúci nepovoleným smerom cez Priečne sedlo spustili sprchu skál na ľudí pod sebou. A ešte niečo, neporovnávajte naše rozlohou malé veľhory k Alpám. Mohlo by to skončiť tým, že ešte aj cez tatranské štíty sa budú prerážať tunely. Ceňme si to , čo máme a neničme si to. |
Re: napomínať treba!
od:
VTjr
24.02.2013 13:18
|
|
ale jednotlivo, a nie hádzať na základe princípu kolektívnej viny všetkých Poliakov do jedného vreca. |
od:
Jana
04.02.2013 10:15
|
|
Ahoj, nádherné naše Tatry, išpirujúce stránky, vďaka. |
Re: Kozol
od:
VTjr
22.02.2013 15:36
|
|
V spisovnej slovenčine vo význame samca kozy sa naozaj neexistuje, ale v inom význame sa vyskytuje. Kozol môže znamenať stoh, kopu, miesto kde sedí pohonič, mech z kozej kože alebo aj guľovnicu s dvoma hlavňami nad sebou. Nakoniec existuje aj vela ľudí s týmto priezviskom ako aj zemepisné názvy (napr. vrch v Lúčanskej Malej fatre nad obcou Turie pri Žiline, ktorý svojim tvarom naozaj vyzerá ako stoh sena). |
od:
runx
10.01.2013 11:07
|
|
kamarát mi poslal link o Tatrách. Povedal som si , veď pozriem ,tatry sú pekné. To čo tu našial je viac ako krása tatier. Mám ćo robiť aby som to tu všetko preňúral(prozkoumal). Ja to fantázia. veˇľké ĎAKUJEM. |
super
od:
Uzlař
28.12.2012 17:12
|
|
Tak dlouho sem se nepobavil. |
fakt vychytane a prehledne stranky!!! diiky moc!! predevsim lezecka cast je fat super... mate u me pivo :-D |
Re: !!!
od:
goat
08.10.2012 07:40
|
|
Kozla vždycky! Jinak dík. |
Fakt dost dobré stránky co se Vysokých Tater týká. Ale v Tatrakvízu "promovaný tatran" dostat 3, to jsem nečekal, že jsem na tom tak špatně:-) Část o polácích jsem jen proletěl, ale asi mám v horách štěstí na ty slušnější polské občany, asi to bude tím, že vylézám do hor za tmy a vracím se taky za tmy, takže v horách potkám jen turisty nebo horolezce na neznačených vrcholech a tam vesměs chodí ti, kteří mají k horám kladný vztah než aby tam dělali bordel. Fotky z vrcholů tu dávat nebudeš? Jde vidět, že Tatry jsou i Tvou srdcovou záležitostí:-) |
Re:
od:
goat
16.09.2012 10:56
|
|
V tom případě tě zásadní zkušenosti s Poláky teprve čekají! Za 3 z Promovaného není zdaleka tak špatné, trocha píle, odříkání, studia... Vrcholovky u některých kopců mám, ale jinak je spíš nechávám jako sladké tajemství, ať se schvácený horal má na co těšit. |
Zdravim. Stranky super. Perfektne zpracovana interaktivní mapa s lezeckými pruvodci. Co tam pridat par oblasti na Bouldering s pruvodcema? :) At se dari. |
Re: Lezeni
od:
goat
29.06.2012 14:01
|
|
Klidně. Vázne to jenom na tom, ža já moc nebordelím, v podstatě znám jenom málo oblastí a ani průvodce nemám. Takže pokud máš přehled, dej vědět. |
O tom lezení - super, o Polácích - svědčí o začínající debilitě autora. Myslím, že malý výlet do "vzdálené" ciziny by nebyl na závadu. |
Re:
od:
goat
11.06.2012 07:55
|
|
Debilita autora je nepochybná. Ale o Polácích tam není jediné nepravdivé slovo. |
Re:
od:
VTjr
22.02.2013 16:12
|
|
Rovnako toľko by se dalo napísať aj o debilných Čechoch, Slovákoch, Rusoch atď. |
Ať žije
od:
trojskah
07.06.2012 12:20
|
|
černý humor a tyto stránky! Když jsem je viděla prvně, trochu mi vadilo to rejpání do Poláků, ale po aféře s posypovou solí a prostředkem na hubení vší do zmrzliny už nemám žádné výčitky svědomí! :D |
Re: Ať žije
od:
náhodný čtenář
12.01.2014 15:36
|
|
V Polsku jsem dost často a nemám s nimi problém. V mnoha ohledech se tam i cítím líp, než u nás, i když hajzlíci se najdou všude (u nás je jich ale víc, než v Polsku). Co se týče potravin, tak polské jsou někdy kvalitnější a chutnější, než u nás. Nechodím tam sice za nákupy potravin, ale vždy, když tam jedu, ta si nakoupím nějakou zásobu. Mléko, máslo, velice chutný chléb, výroby z ryb a podobně. Je to chutnější a lepší, než tady. Ty blivajzny, které u nás prodává Tesco nebo Kaufland, jsou daleko horší a jedovatější, než posypová sůl. Nekvalitní potraviny jsou následek velkých obchodních řetězců (u nás i v Polsku), kteří nutí dodavatele k nesmyslně nízkým cenám. Nevěřte mediální masáží česky mluvících a píšících německých médií. Z 90% je to podvod, účelová propaganda a mystifikace národa, která se tváří jako solidní zpravodajství a cenzura je při tom větší, než za reálného socialismu (komunismus tady nikdy nebyl!). |
Scheler
od:
Lin
25.02.2012 20:53
|
|
ty jo, tak to jsem nepochopila, jakej má smysl takhle redukovat dějiny filozofie |
Moc pěkné stránky.Musíte být partička hodně veselých jedinců. |
od:
Mart
01.11.2011 10:50
|
|
Pekne stranky, nejlepsi je tatrakviz...Jen tak dal. A z rejpalu a radobyfilosofu si nic nedelej... |
O víře
od:
vb
07.10.2011 01:03
|
|
Záviš, Záviš, dla ciego sie pan nerwuje? Polemika o víře by byla zajímavá, kdyby byla podložena znalostmi. Což zdá se není. Nicméně pokud člověk není dement, klade si otázky, nejhorší jsou ti lhostejní, vlažní, kteří si je nekladou. Blbý ale je, když si na ně hned sám špatně odpoví a vyvozuje z toho závěry. Typická metoda soudruhů. Jsem ateista, jak to Boha musí mrzet, říkal Voltaire... Možná si polož otázku, proč Bůh nechal bestiálně umučit svého syna Ješuu. |
Re: O víře
od:
goat
07.10.2011 07:29
|
|
Můžeš mi tudíž, jako člověk se znalostmi, dát odpověď na kteroukoliv z těch otázek? |
od:
Mathieu
26.08.2011 18:48
|
|
Polemiky o víře - pecka! Stejně tak články filozofické. A musím přistavit ještě jeden žebřík k autorově řiti - tolik průvodců po skalkách na jednom místě, to je rovněž epesní. Jsem nadšen. |
od:
fanda
22.06.2011 21:12
|
|
ahoj |
Zdravíme z Rychlebských hor, lezení je tu super a když nejsi máslo tak je to všude blízko...:-) |
Moc se mi to nestává, ale začetl jsem se, zkoukl fotky a poznal Záviše, o kterém, byť nejsem hudebně zcela mimo, jsem dosud nevěděl. Filozofie taky není špatná, i když interpretace díla některých filozofů je z mého pohledu trochu zkreslená :). |
Re: Fajn stránky
od:
goat
07.03.2011 08:53
|
|
Záviše dřív či později pozná každý z nás. To je nevyhnutelné. |
od:
Paťa
06.01.2011 18:19
|
|
Ahojjj :-)Beskydy znám na zpaměť... hlavně chodím mimo turistické značky. Jednou jsem narazil na skály, které nejsou zaznačeny... je to nově pojmenovaný vrchol v Beskydech a je to tisícovka. Jmenuje se Nad Kršlí. Nachází se kousek od Malého Polomu cca 400 metru od červené značky (směrem na Bílý Kříž)... kdyžtak mužu poslat nějaké fotky :-) |
Re:
od:
goat
07.01.2011 08:07
|
|
Tak o tom nevím. Každopádně fotky mi prosímtě pošli a dík za tip! |
od:
tomas babic
15.12.2010 09:38
|
|
otazocka, co je to za cervena ciara na fotke s titulkom Muráň z Javorovej doliny vo fotogalerii Muran. |
Re:
od:
goat
15.12.2010 13:11
|
|
Je to jedna z možných výstupových tras. Jestli nejlehčí, těžko posoudit, na Muráni jsem ještě nebyl. Ale podle fotek to bude nejspíš lezecký terén. |
od:
Róbert
07.12.2010 17:46
|
|
správcovi tejto stránky : som uveličený z Vašich tatranských fotiek, popisy vrcholov a dolín sú výýýýborné. ďakujem veľmi pekne za to. |
od:
Jožin
26.11.2010 19:36
|
|
Supr-čupr stránky! |
od:
Marek
11.10.2010 12:12
|
|
když je mi smutno, na Tvých stránkách se vždy dobře pobavím :) díky chlape za ně a jen tak dál. |
stránky. Díky za ně. Koukl jsem hlavně na věci o lezení a V. Tatry. Taky jsem pročítal trochu chatu, ale skončil jsem v okamžiku kdy si kdosi nárokuje býti zván umělcem protože má kameru za dva mercedesy. |
Re: Super
od:
goat
23.09.2010 22:38
|
|
Dík. Fotky z Tater jsou částečně moje, zbytek postahovaný z netu. Potřeboval bych několik životů, kdybych měl všechno nafotit sám. Co se týká náročnosti - hodnocení bude vždycky subjektivní, tady je takové, jaké jsem ho pocítil na vlastní kůži. Samozřejmě nepředpokládám, že mimo značky do skal se vydá pusinka v kramflecích, ale člověk s určitou porcí fyzické zdatnosti a morálu. Nicméně stále turista s průměrnou výbavou, nikoliv mistr světa v lezení či maratonu. A od toho se taky hodnocení odvíjí. Platí pro dobré podmínky, v dešti a námraze je to samozřejmě o něčem jiném. Přeju v Tatrách hodně zdaru. |
Zdravim, |
Re: pozvánka
od:
goat
29.08.2010 07:43
|
|
To jsi se asi spletl, tohle nejsou stránky Záviše, ale jen o Závišovi! Ty pravé najdeš na www.starykokot.cz. |
od:
Actimel
28.12.2009 23:44
|
|
JÓ-JÓ-JÓ! Ogaři a cérečky, díkes za SUPER WEB! Jak to tak pročítám a čučím na fotky, tak asi málo kdo z těch šuligaťů pochopil, o co tady vlastně jde... Takže: zkuste se, MILÝ FILOZOFOVÉ a VYMETAČI CHATŮ taky někdy proklikat i dalšími odkazy tohoto webu. Možná pochopíte, vo-co-go... (u nás sa říká: "o co ti kurňa ide"). Outdoor je o něčem naprosto jiném, než sedět u noťasu a písemně odpalovat ty svoje fňukací názory! Tímto se samozřejmě omlouvám všem odborným přispivatelom, ale reakce GOATA ňák zůstávají bez odpovědi. Rád bych se poučil :-D |
od:
Ondro
16.12.2009 13:22
|
|
Zdravim, |
od:
goat
21.12.2009 10:01
|
|
Dík. Jinak úsek od Ľal. sedla po Čubrinu je fakt málo známý. Uvádí se jenom jako část přechodu Hlavního tatranského hřebene, určitě bude pěkný. Já osobně ho neznám vůbec, ale i na to dojde. |
od:
En
23.11.2009 18:42
|
|
Vážený pane, musím říct, že při přečtení těchto stránek a konkrétně několika článků z oblasi filosofie se mi udělalo značně nevolno. Některé bludy (a že jich je požehnaně), které ve svých článcích hlásáte, jsou naprosto neomluvitelné a hrubé nedostatky. Přečetl jste někdy vůbec něco od Tomáše Akvinského, že si troufáte tvrdit, že víru nadřazoval nad rozum? Kdybych si níže nepřečetla, že existují tací a také, kteří/ré používají tyto bludy jako materiál do vyuky, tak by mi to bylo asi celkem jedno. Ale v tomto případě se ozvat musím, protože to považuji za moji povinnost jakožto člověka, který filosofii obětoval tolik času, akademických diskuzí apod. |
od:
goat
25.11.2009 10:36
|
|
Máš úplnou pravdu, za ty stránky si zasloužím nejhlubší zatracení akademické obce, což je super. Ale řekni mi, už jsi se někdy v životě usmála? |
od:
En
25.11.2009 20:45
|
|
Divil by jste se, ale nemálo lidí mi v životě řeklo, že mám nejhezčí úsměv, který kdy viděli :-). Nevím, jestli mám úplnou pravdu. Tu máme většinou každý svoji. Nejhlubíš zatracení si nezaslouží nikdo. Nicméně jde o to, že některé věci, které v inkriminovaných článcích uvádíte, jsou opravdu zcela mimo a pokud z nich někdo, kdo to nepozná, čerpá něco do školy, tak.... mi běhá mráz po zádech. Někteří tady něco namítali proti Vaší rubrice o filmech. Shodou okolností se moje odborné zaměření netýká pouze filosofie, ale také filmu. V tomto případě chápu, že mnohým lidem se příčí tak často používané slovo "umělecký film", pod kterým si většina společnosti vlastně ani neumí něco konkrétního představit. Avšak všichni jsou nuceni poplácávat se po zádech a tvářit se, že to tak JE, i když vlastně netuší proč. Proto se domnívám, že je lepší říct "nerozumím tomu, nevidím v tom nic uměleckého", a tudíž ten film nebudu adorovat, jen proto, že to dělá většina. I když moje názory se od těch Vašich liší, tak Vás v tomto ohledu svým způsobem chápu. Apeluju však na to, že každý názor je potřeba podepřít argumenty. Jak to řekl Larry Flynt:"Názor je jak díra v prdeli - každý máme nějaký...". Je dobré uvědomit si, že není výhra tzv. "vyblejt" ze sebe tisíc názoru, ale umět ty názory podepřít. Dokázat zdůvodnit, proč si to a to myslím. |
od:
pól
16.03.2010 11:26
|
|
Mě hlavně běhá mráz po zádech, že je někdo schopen používat materiály z internetu (kór ze soukromých stránek) jako podklady pro studium. To je tak hloupé a naivní, že se není čemu divit, když se takový člověk pak trochu spálí. Internet je svobodné médium, madam, nechť si v něm každý píše a hledá co chce. :). Proč jsem na stránky ale narazil. Hledám nějaké info (nejlépe průvodce) na skály u Telče, říká se jim prý Štamberk, nevěděl bys o něčem? Díky, Pól |
od:
goat
17.03.2010 09:14
|
|
Dočetl jsem se, že Štamberk je zřícenina na skalách u Telče. Jinak bohužel nevím nic bližšího. Pokud se tam dostaneš, pošli prosím fotky (eventuelně další informace, průvodce atd.). Každá skalka dobrá. |
od:
goat
30.11.2009 10:57
|
|
Filozofka a hezký úsměv? Fyzikálně vyloučeno. Vyber si jedno nebo druhé. A čím se budeš živit se zaměřením filozofie & film? Že by kritička se zaměřením na Temnou stranu? Jinak argumenty můžu podpořit spoustu věcí, ale u filmu to jde blbě, protože každý to cítí jinak. Nic objektivního bohužel neexistuje. Takže já jsem ze sebe vyblil tisíc názorů, jiný vyblije protichůdných tisíc a nikdo nás nerozsoudí. Ale třeba Stalker, to je slátanina, co říkáš? |
od:
Jaromír
11.11.2009 21:40
|
|
Bez pozdravu. |
od:
goat
15.11.2009 17:34
|
|
Hodně štěstí při škádlení Umění s kamerou za dva Mercedesy! Máš pravdu, já nevědomý Mudla jsem dosud nedohlédl hloubky, které umělecké filmy dosahují. Naštěstí nedosahují povětšinou žádné a všechno je jenom póza těch, kteří vedou nekonečné filipiky o ničem a cítí se být Vyvolenými, kteří vidí Pravdu. Ale i přesto, napiš až něco natočíš, ať nehledím pořád jen na samý brak. Zdraví Kozel |
od:
Jaromír
17.11.2009 17:17
|
|
Žádné hloubky podle tebe uměleckej film nedosahuje a ani tak na tu hloubku nedohlédneš.Umění je o hloubce.Možná jsi tím pádem neviděl žádnej uměleckej film, ale jen ten, kterej byl za umění slepě prohlášen. Když ti všeobecně za moderní uměni řeknu film JCVD. Je to akční střílečka. Celkem jednoduchá a tupá aby to pochopil i stupidní Američan nebo malý dítě (tak jak to máš údajně rád) :-) |
od:
goat
23.11.2009 16:16
|
|
Ještě pořád jsi nezmínil, co jsi natočil nebo se chystáš natočit. Takže? |
od:
Jaromír
20.01.2010 11:27
|
|
Pardon. Nějak jsem zapoměl na tuto otevřenou debatu. Běžně natáčím dokumenty, reklamy nebo spolupracuju na komerčních filmech a klipech který teda točíme pro finanční zisk a rovnováhu rozpočtových tabulek ve studiu. Z umění jsem točil v poslední době například INFERNO. |
od:
Maty
29.08.2009 22:12
|
|
Zdravím chlapáci, náhodičkou jsem k vám zabrousil, když jsem hledal lezecký průvodce, stránky musím pochválit, až na pár kurevskách připomínek hlavně kolem lezení a filmů, na které ostatně stejně sere pejsek... Mějte se volové a hore zdar!!! |
od:
standa
04.05.2009 19:36
|
|
pardon za ty nepřijemné překlepy.. |
od:
standa
04.05.2009 19:35
|
|
zdravim, zaujali me vaše članky o filozofii. |
od:
goat
08.05.2009 19:54
|
|
Nevadí mi to, klidně si z nich vezmi, co uneseš. Pravdy je v nich spousta, musíš jenom poznat, na kterých místech. |
od:
y
09.06.2009 20:06
|
|
to jste vystihl přesně, s tou pravdivostí Vašich článků .. někde jsou tam opravdu parádní bludy, jinde zase perličky ze života filosofů, které bych si ráda ověřila .. můj kamarád Vaše stránky také (b*hužel)používá jako studijní materiál a dokonce se mě (jako řekněme odborníka) ptal, jestli to, že byl Zenón z Eleje hrubý ke svým žákům, je pravda .. co na to říct .. spíš by mě zajímalo, kde jste tuto i další podobné informace nalezl (uspokojí mě asi jedině Diogenes Laertios) .. a ještě něco si neodpustím - nazvat vegany (nikoli vegány) ortodoxně-militantní sektou je vskutku směšné (nebo smutné?). každopádně mě to pobavilo .. |
od:
goat
12.06.2009 16:52
|
|
Jak můžeš vědět, že Zenón nebyl hrubý ke svým žákům? Já jsem u něj na hodině nebyl, ale myslím, že to byl hrubec a bitkár. Ale máš pravdu, jako studijní materiál ke státnicím bych to nepoužil :-) To asi nebyl úplně účel. Veganům zdar! |