Držková
Skály jsou tvořeny dvěma většími celky, Předními a Zadními skalami. Přední skály ležící bezprostředně nad obcí jsou plotnovité útvary, tvořící přerušovaný pás o délce několika set metrů s výškou stěn do 15 metrů. Jsou orientovány na jih a částečně kryty smíšeným lesem. Převažuje zde plotnové lezení nižší, místy střední obtížnosti. Lehké cesty kolem 3. stupně UIAA jsou většinou nejištěny.

Méně rozsáhlým, avšak lezecky podstatně náročnějším terénem jsou Zadní skály nacházející se severněji pod vrchem Horní Lázek (566 m). V mohutném impozantním trojvěží dominuje především téměř dvacetimetrová převislá severní stěna Západní věže.

Několik desítek metrů západně od Zadních skal se nachází menší stěnka nazývaná Pes.

Jižně od Držkové se nacházejí ještě Vrzavé skály, skalní hřebínek se spoustou balvanů vhodných převážně pro bouldering. Avšak je zde vylezeno a zuajištěno i několik cest střední obtížnosti.

Průvodci
Moravské pískovce, kreslený popis asi 12 skal
Jiná varianta téhož
Za průvodce děkujeme autorskému tandemu V. Skýpala a V. Wolf. Jejich původní tištěná podoba je k mání na www.horokupectvi.cz nebo www.horoknihy.cz.
Horosvaz, seznam cest

2. Držková

3. Držková

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

K Předním skalám od autobus. zastávky 'Držková pohostinství' (silnice II/489) dále po cestě (směrem na Troják) k hasičské zbrojnici, dále po silnici a na první odbočce doleva přes můstek. Polní cestou vzhůru doleva přes louku a serpentinou lesíkem na další velkou louku s osamělým stromem. Na okraji dalšího lesa odbočíme doprava a nevýrazným chodníkem šikmo vzhůru dojdeme k Jehle. K dalším skalám vede po vrstevnici chodník.
Od Předních skal k Zadním dojdeme nejlépe za Čtvrtou skálou lesem vzhůru na louku. Přes ni a napříč lesíkem na další louku v sedle Dolinky. Dále přes sedélko (výrazný rozhled) k protějšímu okraji lesa, kde křižujeme zelenou značku. Po ní doleva a asi po 150 m šikmo doprava neznačenou cestou nahoru k Zadním skalám.
Do sedla Dolinky je možno se dostat přímo po zelené značce.

Vaše zkušenosti a tipy z Držkové:

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)