Ondřejovice
U Ondřejovic jsou k nalezení kolmé hladké stěny a silně převislá střecha s náročnějšími cestami. Výška stěn je do 8 metrů. Cest je zde asi 17, převážně středních obtížností (6-8 UIAA). Jsou vesměs jištěné borháky a to ne zrovna hustě. Vzhledem k tomu, že se jedná o bývalý lom, některé bloky mohou být uvolněné a proto je nutná zvýšená opatrnost! Skály mají lokální význam a okolí bohužel značně zarůstá kopřivami a jinou chamradí. Samotné skalky ale zarostlé nejsou.

Velmi zvláštní je struktura skal (viz. fotogalerie). Povrch je místy žilkovaný, připomínající pavučinu, jinde zase tvořený prohlubněmi a výstupky připomínajícími měsíční krajinu. Pro tyto podivuhodné tvary se vžil název voštiny.

Achtung! Většina průvodců uvádí jako přístupovou cestu modrou značku z Ondřejovic. Jenže tu nějaký venkovan na rozcestníku zamaloval a cestu přehradil drátem pod proudem coby ohraničení pastviska. Takže cesta z Ondřejovic už de facto neexistuje. Drát se dá samozřejmě překročit a louku přejít, ale riskujete setkání s pasoucími se bifteky potažmo s nějakým zuřivým Olinem. Lepší je tudíž použít cestu z druhé strany od Zlatých hor. Podivné je, že i remízek se skalami je obehnaný drátem (info z r. 2012).

Průvodci

2. Ondřejovice

3. Unikátní voštiny

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Po silnici 457 z Mikulovic na Zlaté hory. Před železničním přejezdem odbočuje doprava cesta pod mostek ke Zlatokopeckému srubu. Zde od rozcestníku po modré směr Ondřejovice. Nenecháme se zmást lomem po pravé ruce a pokračujeme dále po modré. Od značení na stromě '200 m' přejdeme louku k nejbližšímu remízku po pravé ruce a v něm se skály nachází.

Vaše zkušenosti a tipy z Ondřejovic:

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)