Vojenské skály
Pás skal se nachází v údolí Střední Opavy pod Žárovým vrchem. Je zde více sektorů na několika stech metrech. Sektory s vyšší hodností jsou propojeny cestičkou sporadicky vydlážděnou šutry. Výška skal je do 25 m. Momentálně (2019) je tu asi 30 cest obtížnosti 4-6+. Najdeme zde plotny i převisy, většinou s dobrými chyty. Jištění je realizováno kvalitními a docela hustě osázenými borháky, jen ty první mohly být na některých cestách níž. Nejsou tu bohužel slaňáky, je potřeba buď slanit o stromy nebo využít posledního borháku na cestě.

Celá oblast je stále ještě v jednání, skály se čistí, nové cesty vznikají a na ty stávající zatím neexistuje průvodce. Nicméně pro lezeckou nižší a střední třídu je tu spousta možností, jak se vyřádit.

Za horu práce na nové oblasti děkujeme Armádě ČR.

1. Sektor Major

2. Sektor Plukovník

3. Sektor Generál

Přístup

Kliknutím na mapu se tato otevře na

Z Vrbna pojedeme po silnici 451 směr Videlské sedlo. Kousek za silničkou k Bílému potoku (autobusová zastávka) odbočuje vlevo zpevněná cesta, je možné tu nechat auto. Po chatrné lávce překročíme potok a pokračujeme po cestě asi 20 min. do kopce. U přístřešku se senem odbočíme průsekem vlevo nahoru do lesa. Po 300 m dojdeme ke skalám.

Přístup je možný i z Chladné cesty více nahoře.

Vaše zkušenosti a tipy z Vojenských skal:

od: Jurra     11.07.2020 13:45

Aktuální doplnění k přístupu ke skalám :
1) chatrná lávka již neexistuje, je třeba brodit potok
2) mapa je špatně, skály jsou ještě před potokem. Pokud se ale budete držet slovního popisu přístupu (u seníku doleva), dojdete přímo ke skalám.
My jsme věřili mapě a cca hodinu jsme rojnicí prohledávali značně neschůdný les, tam co jsou na mapě skály :D A světe div se, nic jsme nenašli.
3) podél cesty jsou nekonečné zásoby lesních jahod, pokud nenajdete skály jsou skvělé proti trudomyslnosti.

Skály samotné jsou parádní, cesty kvalitně jištěné, pokud nejdete po číslech, ale po pohodě v lese, je to idylka.

Re:     od: goat     10.08.2020 08:28

Asi máš pravdu, opraveno. A lávka skutečně už neexistuje, potok je potřeba přebrodit.

Jméno:
Emajl:   (nepovinný)
Titulek:   (nepovinný)
Vzkaz:
Antispam:   Den v týdnu (např. pondělí)