Výstupy na Krátkú (2.374 m)
Mapa

1. Sedielkový priechod od Predného Soliska

2. Suchá Važecká dolina s Nefcerským sedlem

3. Hřebenovka z Nefcerského sedla

4. Vrcholové partie Krátkej

1. Ze Štrbského plesa Obtížnost:   CH+

Vydáme se po magistrále po směrem na Tri Sudničky a dále pak po do Furkotské doliny. Po levé ruce mineme Sedielkovú kopu, ve vhodném místě značku opustíme a vystoupáme ma Sedielkový priechod (výrazné sedlo za Sedielkovou kopou, občasné stopy cesty, foto 1). Z něj sestoupíme do Suchej Važeckej doliny. Dolinou na sever nejprve travnatým terénem a později přes šutroviska až na Nefcerské sedlo (foto 2). Odtud doleva a sledujíce hřeben až pod vrcholové skalisko. Jím pak po levé straně na vrchol (foto 3).

Sestupujeme stejnou trasou.

2. Varianta Važeckou dolinou Obtížnost:   CH+

Výňatek z průvodce ANDRÁŠI Július - Vysoké Tatry, 1981:

Čas:  4 hod. (jen výstup)

Vydáme se po magistrále směrem na Tri Sudničky. Na rozcestí jdeme doprava, buď zrovna podél Zlomiskového potoka do doliny Suchej vody, nebo vystoupíme ještě kousek po a potom teprve odbočíme do doliny a vystupujeme pod jižní výběžek Jamské kopy. Šikmo doprava obejdeme po strmém travnatém úbočí jižní výběžek Jamské kopy na prostřední úsek doliny Suchej vody. Z něj vlevo dnem doliny k jejímu konci. Odsud šikmo doleva málo strmým sutinovým úbočím do Nefcerského sedla (sedlo mezi Krátkou a Ostrou).

Ze sedla doleva na široký sutinový hřeben, který se blízko východního vrcholu zúží v dost exponované ostří. Potom se opět rozšíří a dovede nás po skalách na východ a hlavní vrchol.

Pozn.:  Z vede směrem na sever více pěšin, které se posléze spojí a klečoviskem nás dovedou až do Važecké doliny. Odtud ostře doprava poněkud nepřehledným terénem pod Jamskou kopou do Suchej Važeckej doliny. Pokud bychom chtěli sestupovat stejnou trasou, je zde jedno nebezpečí - je velmi obtížné najít pěšinu zpět do klečoviska směrem k . A pokud ji nenajdeme, klečovisko tvoří dokonalou a neprostupnou past. Proto je lepší volit zpáteční trasu přes Sedielkový priechod.