Výstupy na Voliu vežu (2.370 m)
Mapa

1. Volia veža od Žabích plies

2. Volia veža od Mengusovského Volovca

3. Těžký úsek v traverzu Volieho chrbta je zajištěný lanem

4. Vrcholové pasáže Voliej veže

5. Sestupový žlab do Východnej Voliej štrbiny

6. V sestupovém žlabu

1. Přes Volovcovo sedlo a Volí chrbát Obtížnost:    I+

Ze Štrbského plesa dojdeme po na Popradské. Dále po do Mengusovské doliny a posléze opět po směrem na Rysy. Dojdeme až k Žabím plesům. Až potud je trasa stejná jako výstup na Rysy.

Před Veľkým Žabím plesom značku opustíme a odbočíme doleva na šutrovito-travnaté svahy vedoucí do Volovcova sedla, které je od Žabích plies poměrně dobře viditelné (foto 1). Terén k sedlu je namáhavý, nikoliv však nebezpečný.

Ze sedla se vydáme doprava nahoru směrem k Hincovej veži a dále pak traverzem Volieho chrbta směrem k Voliej veži. Traverz vede na straně kotliny Žabích plies v poměrně schůdném terénu. Jediné těžší místo je zajištěné obstarožním lanem (foto 3). Terén houstne až před Voliou vežou, ale stále se jedná o horolezecký stupeň obtížnosti max. I.

Sestoupit je možné po stejné trase nebo do Východnej Voliej štrbiny, která odděluje Voliu a Žabiu vežu. Tato varianta vede žlabem už po straně svahu, spadajícího k Czarnemu Stawu (foto 5). Žlab je strmý a nepříjemný (foto 6). Má obtížnost  II , občas by se asi hodilo i nějaké to jištění.

Ani z Východnej Voliej štrbiny není terén procházkou, ale to nejtěžší už nepředstavuje. Podél Voliej veže dojdeme k Vyšnému Žabiemu plesu a odtud už snadno k Veľkému Žabiemu plesu.