Výstupy na Černou stráň (1.237 m)
Mapy.cz

Černá stráň leží v rozsáhlé oblasti, kde nevedou turistické značky. Ale je tu spousta zpevněných nebo lesních cest, takže pro výstupy se fantazii meze nekladou. I les bez cesty je pořád zajímavá trasa. Nicméně pokud nechcete tápat, je dobré si přibalit mobil a mapy.cz.

1. Z Přemyslovského sedla (neznačené, zde )
  Délka: 5 km (jen výstup), Čas: 2:00 hod., Převýšení: 500 m

Nejkratší trasa na Černou stráň vede z Přemyslovského sedla. Nejprve využijeme cyklostezku, ze které asi po 1,5 km odbočíme doleva a pak už se po neznačených cestách, případně přímo lesem, navigujeme k vrcholu. Z jihu na něj vede pěšina.

2. Hřeben Kazatelen (neznačené, zde )
  Délka: 6 km (jen výstup), Čas: 2:30 hod., Převýšení: 700 m

Z Koutů se vydáme po směrem na sedlo pod Vřesovkou. Po 1,5 km značená cesta přechází přes potok. Za ním odbočíme doleva po cyklostezce. Přejdeme další potok, cyklostezku opustíme a stoupáme doprava hore lesom po nevýrazném hřebeni. Najdeme na něm roztroušené skalky. Hřeben nás vyvede až do ohybu další cyklostezky, nad níž se tyčí skalka. Obejdeme ji zleva a za ní najdeme Kazatelnu, skalní věž s převisem. Zhruba uprostřed věže je prorubaný unikátní přírodní tunel o výšce sotva půl metru. Plazením vpřed se dostaneme až na druhou stranu skály. Poměrně snadno se dá vylézt i na vršek Kazatelny.

Schůdnější, avšak o dost delší alternativou je vynechat hřeben, pokračovat z Koutů po až k rozcestníku a odtud se vydat doleva po cyklostezce, která nás dovede ke Kazatelně.

Od skály pokračujeme doprava směrem na sever. Přejdeme další potůček a za ním stoupáme po hřebeni, na kterém se nachází další skalní útvary. Jeden z nich opět připomíná Kazatelnu. Byla by odtud řada pěkných výhledů, ale bohužel v nich brání okolní stromy. Hřeben nás vyvede na zpevněnou cestu (těsně pod ní je posed), po které se vydáme vlevo. Asi po kilometru dojdeme na rozcestí lesních cest a severním směrem po pěšině vystoupáme na vrchol.

Kazatelna zespodu Kazatelna shora Tunel skrz skálu Plazením vpřed Průhled skálou
Kazatelna č. 2 Další skály na hřebeni Pěšina na vrchol Černé stráně Vrchol Černé stráně
3. Z Branné (neznačené, zde )
  Délka: 9.5 km (jen výstup), Čas: 4:00 hod., Převýšení: 740 m

Z Branné se vydáme po přes pastviny směrem na Vozku. Na rozcestníku Josefová značku oputíme a odbočíme doprava. Dál už se navigujeme lesními cestami k vrcholu Černé stráně.