Výstupy na Mravenečník (1.344 m)
Mapy.cz

Mravenečník leží v blízkosti Dlouhých strání, od nádrže je to něj necelý kilometr. Nebývá navštěvovaný často, výstup je však snadný, ze značené trasy vede na vrchol pěšina.

1. Okruh z Koutů přes Františkovu myslivnu
  Trasa: Kouty      Mravenečník    Dlouhé stráně    Františkova myslivna
Dolní nádrž     Kouty
  Délka: 22 km, Čas: 7:30 hod., Převýšení: 820 m

U lyžařského areálu v Koutech překročíme potůček a po vystoupáme několik set metrů lesíkem. Poté přejdeme doleva sjezdovku a lesem pokračujeme vhůru do solidního krpálu. Cesta nás vyvede na spojnici mezi třemi sjezdovkami. Svah je tu opět festovní. Podejdeme pod lanovkou a už o něco snazším terénem se dostaneme k horní stanici. Kromě restaurace je tu i menší rozhledna. Pokračujeme lesem k větrníkům u Tetřeví chaty a od rozcestníku potom po široké cestě po až k rozcestí, kde značka uhýbá doleva. My však pokračujeme po neznačené pěšině na vrchol Mravenečníku. Odtud opět po pěšině sestoupíme na sedlo pod Dlouhými stráněmi a z něj se už snadno dostaneme k horní nádrži.

Nádrž je možné pohodlně obejít po asfaltečce se zábradlím, ujdeme sice 1,7 km, ale výhledy stojí za to. Poté se dá sestoupit stejnou cestou a trasu si rozšířit o kratší odbočkou po na Medvědí horu (celkem 13 km a 5:30 hod.). Je tu přístřešek a pěkný výhled z menších skalek. Další možností je sejít po 'oficiální' asfaltce k dolní nádrži a poté do Kout.

Nejzajímavější variantou je ale sestoupit od Bazénu stále po k rozcestí U Okenní štoly a pak neznačenou stezkou pokračovat kolem Malé a Velké Jezerné k Františkově myslivně. Terén je částečně rašelinový, často bývá mokrý, ale přejít se dá. Františkova myslivna je malebné místo s výhledem na Praděd. Těsně za ní je rozcestník a od něj vede až k dolní nádrži. Celý úsek je z kopce, ale bohužel po asfaltce. Ani u nádrže není vyhráno, asfaltka pokračuje dlouhých 4,5 km až k parkovišťátku po Červenohorským sedlem. Odtud nás čekají ještě 2 km do Kout, ale už loukami a lesíky.

Trasa je okruhem, takže můžeme využít auto. Zaparkovat se dá na velkých parkovištích u sjezdovek.

Spojnice mezi sjezdovkami Horní stanice lanovky s rozhlednou Větrníky u Tetřeví chaty Na Medvědí hoře Přístřešek na Medvědí hoře
Pěšina na Mravenečník Vrchol Mravenečníku Dlouhé stráně z Mravenečníku Horní nádrž Jeté lávky k Velké Jezerné
Nad Františkovou myslivnou Františkova myslivna Výhled na Praděd U dolní nádrže Podél silnice do Kout