Výstupy na Ucháč (1.010 m)
Mapy.cz

Nejkratší trasa na Ucháč vede z Přemyslovského sedla kolem Tří kamenů, ale lepší je spojit jeho návštěvu s delším výletem.

1. Z Loučné do Branné
  Trasa: Loučná      Ucháč     Tři kameny     Branná
  Délka: 15.5 km, Čas: 6:00 hod., Převýšení: 690 m

Od nádraží v Loučné se vydáme po směrem na Brannou. Svah brzy tuhne a cesta stráněmi a lesy nás dovede na rozcestí Pod Jelení skalkou. Změníme barvu na a pokračujeme po ní ještě asi 2,5 km. Kolem Ucháče vede neznačená zpevněná cesta, my se napojíme až na její severnější odbočku už za vrcholem. Z ní se potom po chvíli odpojíme a po cestě lesním průsekem dojdeme na vrchol. Asi o 200 m dál leží i druhý stejně vysoký JV vrchol.

Sestoupíme zpět na po stejné trase a za necelý kilometr dojdeme na Tři kameny. Je odsud pěkná vyhlídka na protější Černou stráň, Kraličák nebo Praděd. Po potom pokračujeme až do Branné.

Stoupání nad Loučnou Výhled na Mravenečník Cesta k vrcholu Ucháče Vrchol Ucháče Geodetický bod na vrcholu
Tři kameny Výhled na Černou stráň Výhled na Kraličák Kraličák cestou k Branné Branná City
2. Z Velkých Losin do Branné
  Trasa: Velké Losiny      Pekařov    Ucháč     Tři kameny     Branná
  Délka: 17 km, Čas: 6:30 hod., Převýšení: 720 m

Od nádraží Velké Losiny - zastávka se vydáme nejprve po do centra a poté po směrem na Tři kameny. Cesta vede nejprve malebnými loukami a pak lesem. Před Pekařovem musíme projít přes kravské pastviny a pokud máme štěstí, i přes stádo o zhruba 150 biftecích. Od Pekařova jsou pěkné výhledy na Mravenečník a hřeben na Vysokou holi. Dojdeme na rozcestí Pekařovský vrch a několik set metrů za ním začíná hřeben na Ucháč. Vede jím více či méně zarůstající průsek, který se výše rozšiřuje a najdeme na něm i skalky. Ten nás vyvede až na vrchol Ucháče. Přes něj pokračujeme už cestou až na , kde se napojíme na předchozí trasu.

Ucháč od Velkých Losin Velké Losiny Louky nad Losinami Průnik stádem, vzadu Ucháč Výhled od Pekařova