Výstupy na Giewont (1.895 m)
Mapa

1. Výstupy na Giewont od Kopy Kondrackej

1. Z Kuźnice Obtížnost:    Z

Nejsnazší výstup je z Kuźnice s použitím lanovky na Kasprowy Wierch a odtud po hřebenovkou na Kopu Kondrackou a dále na Giewont. Ušetříme tím převýšení, ale nikoliv čas. V sezóně stojí na lanovku takové fronty, že se spíš vyplatí jít z Kuźnice pěšky.

Po se vydáme od parkoviště u dolní stanice lanovky doprava a dojdeme přes chatu Hala Kondratowa až na sedlo Kondracka Przełęcz. Z něj odbočíme na sever a stále po přejdeme sedlo Wyżnia Kondracka Przełęcz a z něj vystoupíme na vrchol. Cesta z Kuźnice trvá asi 3 hod. a v sezóně bude lemována davy.

2. Ze Zakopaneho Obtížnost:    Z

Podél Zakopaneho vede cyklostezka, která je zároveň značená jako . Ta se po čase rozděluje. Odbočíme doleva a přes odpočívadlo Polana Strążyska dojdeme obchvatem až na sedlo Wyżnia Kondracka Przełęcz. Odtud už stejně jako předchozí trasa po vystoupíme po chvíli na vrchol. Tato trasa trvá o něco déle než předchozí, asi 3:30 hod.

Jsou možné i další varianty, oblast Giewontu je protkána různými značkami.