Výstupy na Kežmarský štít (2.558 m)
Mapa

1. Kežmarský štít od Svišťovky

2. Těžší místo při nástupu k Malému Kežmaráku

3. Huncovský štít ze svahu pod Lomnickým sedlem

4. Vlez do žlabu z předchozí mapky

Trasa na Kežmarák není nijak drastická a při nějakém tom řetězu na něj klidně mohla vést značka. Optimální je zřejmě výstup červenou trasou, sestup pak po zelené do Huncovského sedla (zde možno rychle a snadno navštívit Huncovský štít) a následně po modré ke Skalnatému plesu.
1. Kolem Svišťovky přes Malý Kežmarský štít Obtížnost:    I

Po červené z Hrebienku kolem Skalnatého plesa na Svišťovku. V serpentýně před vrcholem odbočíme doleva a po šutrovitém svahu (místy se stopami stezky) dojdeme na Kežmarskou kopu, pod nástup na Malý Kežmarák. Tady je třeba překonat jediné komplikované místo s lezením (foto 2). Dále zdlouhavým šutrovitým svahem na vrchol Malého Kežmaráku.

Odtud sestoupíme do Vyšnej Kežmarskej štrbiny, oddělující oba vrcholy a po snadném svahu sbíhajícím do Huncovskej kotlinky (se stopami stezky) se dostaneme na vrchol Kežmarského štítu.

2. Huncovské sedlo ze Skalnatého plesa kotlinou Cmiteru Obtížnost:   CH+

Od Skalnatého plesa po červené směrem na Svišťovku. V místě, kde značka uhýbá doleva, odbočíme na neznačenou stezku do kotliny Cmiteru. Doprava nahoru přes sutinový kužel a k ústí žlabu do Huncovského sedla (foto 4). Příkrým a povětšinou suťovým žlabem (stopy stezky) na Huncovské sedlo.

3. Huncovskou dolinkou přes Huncovské sedlo a Kežmarskou priehybou Obtížnost:    I

Po červené z Hrebienku kolem Skalnatého plesa na Svišťovku. Nejschůdnější cestou po dně Huncovskej kotliny do Huncovského sedla. Vede k němu mělký nevýrazný žlab.

Z Huncovského sedla držíce se napravo od hřebene (místy stopy stezky) přejdeme Kežmarskou priehybu a za ní se dostaneme na suťoviskový svah vedoucí na vrchol. Zde už je stezka výraznější a snadno se po ní vyhrabeme na Kežmarský štít.