Výstupy na Prostredný hrot (2.441 m)
Mapa

6. Prostredný hrot od Sedielka

7. Exponovaný přechod od Žltej steny na Dubkeho lávku

8. Na Dubkeho lávke

9. Žlab na sedlo mezi Prostredným a Malým hrotom (Štrbina v Prostrednom)

10. Žlab na sedlo mezi Prostredným a Malým hrotom (Štrbina v Prostrednom)

11. Lávka od Štrbiny v Prostrednom kolem Prostredného hrotu

12. Prostredný hrot ze Slavkovského štítu

13. Žlab z Veľkej Studenej doliny do sedla Za Prostredným

1. Z Malej Studenej doliny Obtížnost:   I+

Z Hrebienku půjdeme po směr Téryho chata. Zhruba pod Chmúrnou vežou odbočíme ze značky doleva, přejdeme potok a vydáme se výrazným suťovým hřebenem až k jeho ústí. Zde je potřeba zamířit doleva a překonat dost blbé asi 10 m vysoké skalní místo. Nachází se tu skoba na slanění. Pokračujeme nahoru strmými plotnami spíše pravou stranou žlabu. Dále pak doleva k sedlu Pred Prostredným, které je poměrně dobře lokalizovatelné. Terén je tu hodně klouzavý a nepříjemný.

Odtud postupujeme k vrcholu povětšinou po levé straně hřebene (strana Veľkej Studenej doliny) s přelézáním skalních žeber. Vrcholová pasáž je poměrně jednoduchá, sbíhají se tu všechny ostatní cesty.

2. Dubkeho lávkou od Téryho chaty Obtížnost:    II+

Po z Hrebienku až na Téryho chatu. Dále doleva po suťoviscích až za Žltú stenu. Odtud se táhne k jejímu vrcholu strmý žlab. Vystupujeme spíše vlevo od něj, obzvláště v horní části. Vyvede nás až do Štrbiny za Žltou stenou. Odtud se pustíme po ostrém hřebeni připomínajícím střechu směrem k Prostrednému hrotu. Hřeben ústí na výraznou suťovou Dubkeho lávku. Po ní se snadno dostaneme až na sedlo Za Prostredným. Ještě před ním je však třeba odbočit vlevo do strmého suťového kuloáru, vedoucímu ke Štrbine v Prostrednom (odděluje Prostredný a Malý hrot).

Zde se dá bez větších obtíží vystoupit na Malý hrot. Ze Štrbiny je možno vylézt na Prostredný hrot přímo po hřebeni za  III . Snazší varianta je ovšem sestoupit asi 50 m na druhou stranu svahu (do Veľkej Studenej doliny). Odtud vede doleva traverz (občasní mužici) kolem masivu Prostredného hrotu až za spádnici vrcholu. Je místy docela exponovaný. Na jižních svazích se dostaneme už celkem snadno travnato-šutrovitým terénem na vrchol.

3. Z Veľkej Studenej doliny Obtížnost:    I+

Z Hrebienku se vydáme po do Veľkej Studenej doliny. Přejdeme po lávce potok a po dalším asi kilometru, kdy budeme mít přímo po levé ruce ohromný suťový kužel, zabočíme ze značky po šutrech doprava k výraznému žlabu, kterým pokračujeme až do sedla Za Prostredným. Odtud už trasa pokračuje jako zelený výstup Dubkeho lávkou.

4. Žltá veža Obtížnost:    I

Do sedla Za Prostredným buď po zelené nebo fialové cestě. Ze sedla po poměrně úzkém, ale dobře členěném hřebeni až na vrchol.

5. Žltá stena Obtížnost:    II

Do Štrbiny Za Žltou stenou po zelené cestě. Po krátkém strmém hřebeni (dá se různými způsoby obcházet, nejlépe vlevo) na vrchol.