Výstupy na Spišský štít (2.481 m)
Mapa

6. Sestup k Baraniemu sedlu

7. Spišská Ihla

1. Od Téryho chaty Obtížnost:    I

Zprava obejdeme Prostredné Spišské pleso a vydáme se do Mačacieho kotla. Na jeho konci je výrazný sněhový splaz, který neroztává po celý rok. Vlevo od něj začíná skalní práh nad Mačacím kotlom. Variant je tu více, můžeme práh oblézt zprava (foto 2) nebo přelézt žlabem uprostřed (foto 3). Nad prahem se dostaneme do suťoviskovo-šutrovitého terénu, kterým se sice zdlouhavě a nepříjemně, ale bezpečně dostaneme až ke Spišskej Ihle, jejíž špičatý tvar poslouží jako dobrý orientační bod. Od Ihly doleva a pak už poměrně snadno na vrchol.

I na Ihlu lze vylézt. Zde už je jistější nazout lezečky. Schůdnější je překvapivě strmější strana od Spišského štítu. Ta povlovnější od Ovčiarskej veže je zakončená nepříjemnými plotnami.

2. Sestupová trasa Obtížnost:   CH+

Úsek po hřebeni vedoucím do Baranieho sedla je možné použít jako sestupovou variantu. Ze Spišského štítu vede exponovaným, avšak nikoliv obtížným terénem... až na závěr. Nad Baraním sedlem totiž terén tuhne a je potřeba jednu lanovou délku slanit. Jsou zde připraveny asi 3 smyce (r. 2015). Slaňování nekončí přímo na Baraním sedle, ale kousek pod ním na straně Kotliny Spišských plies. Pro ty, kdo nemají lano, je možné úsek i slézt, ale zde už je to hodně morálové a nedoporučeníhodné pro jedince bez lezeckých zkušeností.

Sestup z Baraního sedla už probíhá nepříjemným a slizkým suťoviskovým terénem, který však není výrazně nebezpečný.

Ještě popis z průvodce ANDRÁŠI Július - Vysoké Tatry, 1981, z něhož vyplývá, že skalní práh lze překonat i zleva a také je možný výstup od Zeleného plesa neboli od Brnčálky.
3. od chaty pri Zelenom plese (Brnčálky) Obtížnost:    I

Od chaty podél plesa vlevo po neznačené cestě pod vodopád z Velké Zmrzlé doliny. Přes potok a po skalním pilíři zabezpečeným řetězy se dostaneme na dolní okraj Velké Zmrzlé doliny. Pokračujeme cestou v dolině až pod skalní práh ve středu doliny. Dál pokračujeme dolinou trochu vlevo pod mohutný žlab (větší část roku vyplněný sněhem !!!) padající z Baranieho sedla. Od ústí žlabu doleva na charakteristické široké skalnaté úbočí, kterým vystoupíme až na SZ hřeben a jím na SZ vrchol.

4. od Téryho chaty Obtížnost:    I

Od chaty přejdeme mezi Malým a Prostredným Spišským plesem na travnatou louku, kterou přetneme šikmo doprava do Mačacieho kotle. Spodní práh kotle obcházíme zleva v serpentinách po skalních stupních a lávkách. Po lávce přejdeme na její pravý konec a úzkým žlábkem šikmo doleva nahoru přes horní část prahu do kotlinky. Dále k široké a mělké roklině padající z Ovčiarské lávky. Zde máme 2 možnosti:

1) Roklinou na Ovčiarskou lávku. Odsud doleva po hřebeni na jižní žebro Spišské Ihly. Podél ní vlevo do štěrbiny. Potom sutinovým žlábkem na JV hřeben a jím až na vrchol.

2) Roklinou nahoru do blízkosti lávky. Pak vlevo úbočím a po skalách na SZ vrchol.