Výstupy na Veľký Mengusovský štít (2424 m)
Mapa
1. Veľkou Mengusovskou lávkou Obtížnost:    II

Obkolesíme zprava Veľké Hincovo pleso a potom odbočíme šikmo vlevo. Vystupujeme sutinovým úbočím k místu, kde nejhlouběji sahají stěny Prostredného Mengusovského štítu. Podél skal po trávě šikmo doleva na nejvyšší bod sutinového kužele, trochu vlevo od spádnice Prostredného Mengusovského štítu. Nakloněný trávník přecházíme doleva a nastoupíme do skal. Nejprve lehkým žlábkem přímo, potom po trávnících šikmo vlevo k druhému, dost hladkému žlábku, ukrytému z pravé strany převislými skalami. Žlábkem nahoru a potom strmými travnatými stupni do třetího žlábku s lámavými skalami. Pod jeho koncem doleva přes travnaté stupně dosáhneme široké, travnato-sutinové rampy, která se obloukovitě vine šikmo doleva přes celou jižní stěnu Veľkého Mengusovského štítu.

Když přejdeme žlab, ktarý spadá z Vyšného Mengusovského sedla, vystupujeme po rampě k obrovskému žebru, padajícímu ze západního hřebene. Rampa tu přechází v uzavřený žlab. Daným žebrem zleva, potom zprava štítovou stěnou a stačejíce se mírně doprava nahoru. Vystupujeme v levé části žlabu po stupňovitých skalách až na ostří žebra, kterého dosáhneme v sedélku. Pokračujeme po žebru ne příliš strmými stupněmi nahoru, chvíli po ostří, pak mírně vpravo od něho. Žebro se ztrácí ještě před dosáhnutím hřebene a pokračujeme žlábkem až do nevýrazného zářezu v hřebeni.

Žlábkem nahoru a asi 5 metrů pod štrbinou doprava na charakteristickou skalní lávku. Lávkou, jejíž začátek přecházíme pod převisem po kolenou (dost nebezpečný úsek), do malého komínku a jím nahoru do sedélka v skalní kulise. Odsud přímo nahoru přes vysoké stupně strmého skalního žebírka na západní hřeben, nad jeho posledním výšvihem. Hřebenem vpravo mezi skalami a nakonec z levé strany na vrchol.

Na štít je možno vystoupit i trasou prvovýstupců od Hincova sedla u Čubriny. Obtížnost je o něco vyšší.