Výstupy na Dent d'Hérens (4171 m)
1. Z hřeben od chaty Aosta Obtížnost:   AD-

Od chaty Aosta po ledovci na východ směrem k Dent d'Hérens po většinou vyšlapané stopě. Pod sedlem Tiefmattenjoch doleva k místu, kde je skalní hradba nejnižší. Tudy na sedlo. Potom už po hřebeni nejprve skalním lezením, poté po ledovci a ve vrcholové pasáži opět po skále.

Pro milovníky chůze po ledovci se nabízí varianta obejít sedlo vlevo a obchvatem se dostat k vyšším partiím hřebene. Na něj mixovým terénem a dále už hřebenem na vrchol.

2. Z hřeben od chaty Schönbielhütte Obtížnost:   AD

Od chaty Schönbielhütte sestoupit k ledovci a dále obchvatem zleva kolem skalního hrbolu jménem Stockji. Poté většinou pravou stranou ledovce až pod sedlo Tiefmattenjoch. Zde doleva přes několik ledovcových prahů na sedlo. Odtud na vrchol po Z hřebeni stejně jako předchozí trasa.

3. V hřeben (Ostgrat) Obtížnost:   D

Klasická trasa, ale dlouhá a obtížná. Východiskem je chata Abruzzi neboli Oriondé na italské straně. Stejná jako pro Liongrat na Matterhorn. Od ní na SZ až pod skalní hradbu spadající ze sedla Colle Tournanche. Po skalách na sedlo k bivaku Benedetti. Po hřebeni k dalšímu bivaku Novella a od něj už tuhnoucím terénem na vrchol. Těžší místa obcházíme vlevo k jižní stěně. Sestup je vhodné absolvovat po Z hřebeni.

4. S stěna Obtížnost:   TD+

Lezecká ledovcová výzva. Východiskem je chata Schönbielhütte. Nejprve směrem k sedlu Tiefmattenjoch. Ve vhodném místě odbočit doleva k severní stěně. Výrazný skalní masiv vystupující ze stěny obejít zleva. Stále se držíce u masivu přes několik ledovcových balkónů až pod nejslabší místo ohromné ledovcové terasy. Přes něj na terasu a dále traverzem doprava do mixového terénu pod vrcholem. Jím už víceméně přímo na vrchol.