Výstupy na Piz Bernina (4049 m)
1. Přes hřebeny Fortezza a Spedla Obtížnost:   PD+

Z chaty Diavolezza sestoupíme na ledovec Pers. Přes něj k hřebeni Fotezza. Nejprve po firnu a poté i skalnatým hřebenem až na terasu Bellavista. Podél tří vrcholů Bellavisty už čistě ledovcovým terénem k sedlu Crest 'Aguzza pod stejnojmenným výrazným vrcholem. Nedaleko se nachází chata Marco Rosa. Kolem ní k rameni hřebene. Po rameni na hřeben Spedla a jím na vrchol.

Výchozím místem může být i chata Boval. Od ní vede 'directissima' přes minové pole ledovcových trhlin zvané Labyrinth až k sedlu Crest 'Aguzza. Tato dříve používaná trasa je dnes považována za zbytečně nebezpečnou a proto se volí různé obchvaty vlevo k hřebeni Fortezza nebo rovnou napojení na trasu od chaty Dialvolezza.

2. Biancograt Obtížnost:   AD

Jedna z nejslavnějších tras v Alpách. Vede od chaty Tschierva. Nejprve po cestě doleva nahoru ke skalám (rozcestník nad chatou). Přelezeme krátký skalní úsek zajištěný řetězy a kramlemi. Dále sledujíce vyšlapanou cestu traverzem kolem JV svahů k ledovci. Pod sedlem máme na výběr. Buďto doprava strmým ledovcem nebo lépe doleva na skály zajištěné řetězy. Nad sedlem Fuorcla Prievlusa (příšerný název, nic lepšího už ty Švajcy napadnout nemohlo) je dobré sdělat mačky, následuje poměrně dlouhý úsek ve skále. Úvodní věž se oblézá doprava (místy III a místy nýty). Dále pokračujeme lezením po hřebeni většinou po vlastním jištění. Neuhýbáme doleva a držíme se hřebene. Z jeho poslední části se slaňuje na ledovec k Biancogratu.

Závoj nevěsty je také poměrně dlouhý, místy strmý a exponovaný. Vyvede nás až na Piz Bianco (3995 m). Tady terén tuhne, exponovaným skalnatě-mixovým hřebenem je potřeba přejít štěrbinu Berninascharte a vylézt na vrchol. Jištění je zde pomálu, ale na dvou výrazných věžičkách najdeme slaňáky. Poslední úsek je strmý mixový, opět bez jištění. Není ale tak obtížný, jak se zdá z čelního pohledu.

Sestup po stejné trase není vhodnou variantou. Vhodnější je využít chatu Marco Rosa na italské straně. Ani sestup k ní není zadarmo, vede exponovaným sněhovým hřebenem a dále přes 3 skalní úseky, kde opět využijeme slaňáky. Místy je tu až kolmice. Po noclehu na chatě sestoupíme Normálkou pod chatu Diavolezza a dále turistickou magistrálou do Morteratsche. Čili jedná se o třídenní výstup.

3. Italská cesta Obtížnost:   PD+

Vede od jezera Campo Moro přes chaty Carate-Brianza a Marinelli Bombardieri. Od chaty šutrovitým terénem prokládaným různě intenzivním potokem přes sedlo Marinelli na ledovec. Ten vede téměř vertikálním terénem až ke skalám masivu spadajícího z Crest 'Aguzza. Po skalách v těžších místech zajištěných řetězy až k chatě Marco Rosa a poté jako Normálka hřebenem Spedla na vrchol.

1. Normálka od chaty Diavolezza

2. Závěrečný úsek od chaty Marco Rosa

3. Jak vidno, přes ledovec existuje spousta zkratek, ale ne bez nebezpečí

4. Biancograt od chaty Tschierva

5. Skalisko za sedlem Fuorcla Prievlusa

6. Slavný hřeben

7. Tuhnoucí terén za Piz Bianco přes štěrbinu Berninascharte

8. Sestup z vrcholu k chatě Marco Rosa

9. Italská trasa vede zajištěnými skalami napravo od širokého sněhového žlabu.