Výstupy na Kačací štít (2.400 m)
Mapa

1. Kačací štít z Batizovskej doliny

2. Hřeben na Kačací štít

3. Kamenné srdce

4. Kamenné srdce ve směru od Kačacieho štítu

5. Terén na hřebeni, vzadu Popradský Ľadový štít

1. Hřebenem přes Popradský Ľadový štít Obtížnost:   III

Výstup na Kačací štít je spíše lezeckého charakteru, jsou zde úseky II-III stupně obtížnosti a značná expozice. Pokud trasu přesně neznáte, budete potřebovat lezečky.

Od Batizovského plesa se vydáme po vyšlapané stezce, která vede ke Gerlachovskému štítu. Před první terasou stezku opustíme a po mužicích zabočíme doleva. Přelezeme terasu a dále směřujeme kolem Kostolíka dále do Batizovskej doliny až ke žlabu na sedlo pod Drúkom. Žlab je nepříjemný, ale schůdný. Jsou v Tatrách daleko horší. Ze sedla pod Drúkom pokračujeme hřebenem nebo po lávce vpravo až na Popradský Ľadový štít.

Další možností je přístup ze Zlomiskovej doliny, viz Popradský Ľadový štít.

Odtud vede na Kačací štít exponovaný, avšak lezitelný hřeben. Z Popradského Ľadového štítu sestoupíme skalnatým terénem až k výrazné věži. Tuto je možné přelézt nebo jednodušeji obejít zprava. Potom následuje skalní srdce (foto 3). To se dá buď přelézt po velmi exponované hraně (foto 4, pohled z opačné strany) nebo jednodušeji využít lávku vpravo. Po hřebeni se následně dostaneme až do sedélka pod Kačací štít. Z něj ještě asi 10 m nahoru nalevo od hrany do severních svahů štítu. Po lávkách dále severními svahy a pak ve vhodný okamžik přelézt na hřeben. Po hřebeni několik desítek metrů na vrchol.

Sestup probíhá po stejné trase.