Výstupy na Litvorový štít (2.423 m)
Mapa

1. Litvorový štít z Východnej Vysokej

2. Litvorový štít z Martinky na Gerlach

1. Přes Litvorové sedlo Obtížnost:   CH+

Od Sliezskeho domu se vydáme po směrem na Polský hrebeň. Před závěrem Velické doliny značku opustíme a odbočíme doleva k Velickým plieskům (občasný mužik). Dále následuje zdlouhavý a otravný výstup šutroviskem, přes které vede vícero tras. Všechny nás nicméně dovedou až na Litvorové sedlo. Ze sedla po hřebeni (resp. vlevo od něj) poměrně lehce na vrchol.

2. Středem masivu Obtížnost:   CH+

Pro ty netrpělivější, kteří nechtějí čekat až na Litvorové sedlo, je tu vícero variant přímo masivem Litvorového štítu. Jsou obtížnější než cesta přes Litvorové sedlo, ale ne nijak zásadně.

3. Hřebenem od Velického štítu Obtížnost:    I

Další variantou je odbočit za Horným Velickým plieskom doprava a po šutrovito-travnatém svahu vystoupat až na Velické sedlo. Odtud po hřebeni, eventuelně vlevo od něj na straně Velické doliny, až na vrchol.

Podnikat celou štrapáci kvůli samotnému Litvorovému štítu se snad ani nevyplatí. Proto se výstup často kombinuje např. s Východnou Vysokou, Velickým štítem či Martinkou na Gerlach.