Výstupy na Slavkovské veže (2.354 m)
Mapa

1. Nepříjemný žlab do Slavkovského sedla od Vareškového plesa

2. Hřeben Slavkovských veží od Bradavice

3. Východná Slavkovská veža ze Slavkovského sedla

4. Prostredná Slavkovská veža z Východnej Slavkovskej veže

5. Západná Slavkovská veža z Prostrednej Slavkovskej veže

6. Vareškový hrebeň z Bradavice

1. Od Vareškového plesa z Veľkej Studenej doliny Obtížnost:   CH

Z Hrebienku se napřed po a posléze po dostaneme Veľkou Studenou dolinou k Vareškovému plesu. Odtud už je po levé ruce vidět Slavkovské sedlo. Pleso obejdeme a vstoupíme do žlabu. Žlab je suťoviskový a nepříjemný. Nicméně bez lezeckých obtíží nás vyvede (snáze po pravé straně) až na Slavkovské sedlo (foto 1).

Ze sedla už poměrně bez nesnází vystoupíme hřebenem na sousední Východnú Slavkovskú vežu (foto 3).

Dále už je terén méně schůdný, avšak stále bez lezeckých obtíží. Postupujeme vlevo od hřebene na straně Slavkovské doliny. Vrcholové partie Prostrednej a Západnej Slavkovskej veže jsou travnato-šutrovité a takřka identické (foto 4) a (foto 5).

Sestup je nejvhodnější realizovat po stejné trase.

2. Vareškovým hrebeňom Obtížnost:    I

Po vystoupáme na Slavkovský štít.

Dále pak po Vareškovém hrebeni až na Slavkovské sedlo. Odtud už je výstup stejný jako předchozí trasa.

Výňatek z průvodce ANDRÁŠI Július - Vysoké Tatry, 1981

První trasa odpovídá zde uvedené červené, z druhé je patrno, že na Slavkovské sedlo se dá dostat i ze Slavkovskej doliny.

3. od Zbojnické chaty Obtížnost:    CH

Po dolinou. Cestu opustíme mezi Dlhým plesem a Vareškovým plesem a šikmo doprava překročíme koryto potoka. Obejdeme SV hřeben V. Slavkovské veže do Vareškového kotle po JV úbočí, které vede do Slavkovského sedla. Pravou stranou úbočí do sedla (1:15 hod.). Ze sedla doprava a po širokém hřbetu JV hřebene lehko na Východnou Slavkovskou vežu (1:30 hod.).

Odtud běží úzký hřeben téměř vodorovně k hrbolu. Za ním hřeben klesá a po navalených balvanech sejdeme do Tmavé lávky. Z lávky buď po hřebeni, nebo vlevo na Prostřední Slavkovskou věž (1:45 hod.).

Z věže sestoupíme vpravo a ze strany Veľké Studené doliny přes několik skalních stupní do žlabu, který vede pod hřebenem a ústí do úzké Novolesnianské štrbiny. Ze štrbiny šikmo doleva nahoru přes další hrb v hřebeni na ostrý zub (je lepší obejít ho zleva) a dále po trávě a skalních blocích na Západní Slavkovskou věž.

4. Od Sliezskeho domu Obtížnost:    CH

Magistrálou po směrem na Hrebienok. Asi po půlhodině cesta překračuje úžlabinu s potokem. Tady z cesty sejdeme a vystoupíme vedle potoka v kosodřevině na travnaté úbočí Senné kopy a do Slavkovské doliny. Dolinou vystupujeme po trávě a sutinách do horní části doliny před Szontághovo pleso. Před jezerním úvalem odbočíme doprava a vystupujeme nejvýše vybíhajícím sutinovým kuželem v JZ úbočí pod Slavkovským sedlem. Kužel se výše prohloubí v úžlabinu, kterou stále nahoru po lámavých skalách do sedla (2:15 hod.). Ze Slavkovského sedla doleva a podle předchozí túry na tři Slavkovské věže.