Výstupy na Signalkuppe (4.556 m)

1. Začátek výstupu od chaty Gnifetti kolem Piramide Vincent

2. Trasa na Signalkuppe z jihu s variantami

3. Začátek výstupu z chaty Monte Rosa

4. Po ledovcích k sedlu Gnifetti

5. Trasa Cresta Signal od bivaku Resegotti

Signalkuppe je sice teoreticky samostatná čtyřtisícovka, ale spíše než samotná hora bývá motivací k výstupu chata pod vrcholkem. Ta většinou slouží jako přestupní stanice pro túry k dalším vrcholům. Jediný skutečně motivační výstup na Signalkuppe představuje trasa Cresta Signal východním hřebenem.

1. Z chaty Gnifetti Obtížnost:   F
  Parametry: z chaty Gnifetti 960 m; 3:30-4:30 hod., sestup 2:30-3:00 hod.
  Prvovýstup: 9.8.1842

Z chaty Gnifetti se vydáme SV ledovcovými svahy podél Piramide Vincent. Mineme skalní výstupek Balmenhorn s bivakem Giordano a podél vrcholků Schwarzhorn (Corno Nero) a Ludwigshöhe se dostaneme na sedlo Lisjoch (4.246 m). Pokračujeme dále na SV sněhovými svahy až pod Signalkuppe. Obejdeme ji ze západu a strmějšími ledovcovými svahy dolezeme na vrchol.

Trasa je velmi populární, během letních víkendů ji chodí i 200 lidí. Je zde téměř vždy vyšlapaná stopa. Problém může nastat se zhoršenou orientací za mlhy, na ledovci není žádný výraznější bod. Často zde také fouká.

2. Z chaty Monte Rosa Obtížnost:   PD-
  Parametry: z chaty Monte Rosa 1.560 m; 5:30-7:00 hod., sestup 3:30-4:30 hod.
  Prvovýstup: neznámý

Vyjdeme z chaty Monte Rosa a na rozdíl od Normálky na Dufourspitze se držíme na moréně vpravo. Přes ledovec Grenz pokračujeme na JV podél západního hřebene Dufourspitze. Trasa se zde může lišit rok od roku podle podmínek. Vyhýbajíce se trhlinám a sérakům obejdeme nejprve výrazný skalní pilíř spadající z Dufourspitze a potom i západní hřeben vedoucí na Zumsteinspitze. Za sedlem Lisjoch se napojíme na předchozí trasu. Jedná se o poměrně dlouhý výstup a doporučuje se jej absolvovat za dobré viditelnosti.

3. Východní hřeben (Cresta Signal) Obtížnost:   D
  Parametry: z bivaku Resegotti 930 m; 6:00-8:00 hod.
  Prvovýstup: 28.7.1887

Z bivaku Resegotti se po hřebeni snadno dostaneme na sedlo Passo Signal (3.769 m). Rozbité skály přelezeme nebo obejdeme vlevo od hřebene a dostaneme se pod první věž. Má obtížnost III-III+. Od skalního pilíře se držíme vpravo a oblézáme jej rozbitým žlabem a později po nažloutlé skále (IV, skoba na jištění). Dostaneme se až na rameno pilíře pod skalní výšvih. Zde nejprve mírně sestoupíme a obcházíme jej vlevo. Pokračujeme krátkým strmým koutem (IV, skoba). Na hřeben se vrátíme buď vlevo po sněhových svazích (40°-45°) nebo vpravo po skalách (III). Překonáme ještě strmý schod (III+) a následuje závěrečný sněhový hřeben. Poslední věž obejdeme zprava a dojdeme k chatě Margherita.

Cestu je ideální lézt za sucha, ale hřeben není bez sněhu téměř nikdy. Každopádně zasněžené skály obtížnost zvýší. Sestupujeme opačnou stranou masivu k chatě Gnifetti nebo Monte Rosa.