Výstupy na Weisshorn (4505 m)
1. Východní hřeben Obtížnost:   AD

Od chaty Weisshornhütte směrem na SZ k ledovci Schali. Zde je možné zvolit dvě varianty, chozenější je ta vlevo. Traverzem vlevo a přes skalní práh opět do ledovcového terénu. Jím nahoru ke skalnímu žebru, které spadá z Východního hřebene. Žebrem na Frühstücksplatz na hřebeni (od chaty asi 3 hod.).

Dále už po hřebeni přes věže a věžičky. Těžkou Lochmatter Turm nad Frühstücksplatzem traverzujeme s pomocí železných tyčí doleva. Další věžičky většinou přímo. Poslední věž obcházíme spíš vpravo. Dále po ostrém sněhovém hřebeni ke skalkám a přes ně na vrchol.

2. JZ hřeben (Schaligrat) Obtížnost:   D

Nejtěžší ze tří hřebenů na Weisshorn. Už výstup od chaty Arpitetta na hřeben k bivaku Schalijoch je dobrodružný a hodnocený obtížností AD. Po obligátních suťoviscích následuje přelez lehčí skály a dále poměrně jednoduchý ledovec. Druhý skalní pás je rozlámaný a pohyblivý. Do sedla pak vede strmý ledovec s padajícími kameny (foto 9).

Od bivaku hranou hřebene k první skupině hrotů a věžiček, kterou oblézáme z pravé strany. Další věže a věžičky přelézáme buď přímo nebo obcházíme opět zprava. Hřeben zaniká až na hraně velkého kuloáru do západní stěny. Za ním (těžší přechod po vršku) následuje horní části hřebene. Napřed kolmo nahoru k načervenalé věži a tu překonat mírně zprava. Za ní následuje posledních 5 strážců (věží) a úzký vrcholový hřeben.

3. Severní hřeben Obtížnost:   AD+

Hřeben je dlouhý 2 km a celý z Bishornu vede ve výšce nad 4000 m. Zároveň je ale považován za klasiku. Z chaty Tracuit vystoupíme nejprve na Bishorn (4153 m) a z něj sněhovým hřebenem na sedlo Weisshornjoch. Poté sněhovým hřebenem a přes několik věžiček pod největší z nich - Grand Gendarme. Tu přelezeme buď přímo nebo traverzem doleva, pokud sněhové podmínky dovolí. Dále exponovaným sněhovým hřebenem na vrchol.

Sestup je možný Východním hřebenem k chatě Weisshornhütte.

4. Younggrat Obtížnost:   D-

Z chaty Arpitetta na východ k ledovci Weisshorn. Ledovcovými svahy nalevo podél žebra. Poté žebrem nahoru na Grand Gendarme a Severním hřebenem na vrchol.

Všechny 4 trasy se dají spojit do Weisshornského kříže: nahoru Schaligrat -> dolů Severní hřeben, traverz mezi chatami Tracuit - Arpitetta, nahoru Younggrat -> dolů Východní hřeben a chata Weisshornhütte.

Jsou mezi námi jedinci, kteří to celé zvládnou za den, ale nemá cenu si plést hory s běžeckou dráhou.

1. Východní hřeben

2. Východní hřeben z Frühstücksplatzu na východním sedle

3. Vrcholové pasáže na východním hřebeni

4. Severní hřeben

5. Grand Gendarme na severním hřebeni

6. Na severním hřebeni

7. Vrcholové pasáže na severním hřebeni

8. JZ hřeben (Schaligrat)